آفتاب

وزیر بهداشت: ۴۰ فروند بالگرد جدید نیاز داریم

وزیر بهداشت: ۴۰ فروند بالگرد جدید نیاز داریم

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در حاشیه آیین رونمایی از ۶ فروند بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی گفت: ۴۰ فروند بالگرد جدید نیاز داریم.

به گزارش همشهري آنلاين، سيد حسن هاشمي افزود: به ازای هر یک میلیون نفر، باید یک بالگرد اورژانس هوایی در کشور داشته باشيم.

وزیر بهداشت گفت: از تمام شرکای وزارت بهداشت از جمله ارتش، هوانیروز، ستاد کل نیروهای مسلح و هلال احمركه در چند سال گذشته به انجام بهتر خدمات اورژانس هوایی کمک کردند، تشکر می‌کنم. ما توانستیم با استفاده از 40 فروند بالگرد این دستگاه‌ها، تعداد زیادی از مردم ایران را از مرگ و معلولیت نجات دهیم. از سازمان صدا و سیما هم که در جهت آگاهی و اطلاع رسانی و پوشش اخبار خدمات دولت به مردم تلاش می‌کند، تشکر می‌کنم.

هاشمي  از دولت و مجلس برای کمک به تکمیل زنجیره خدمات اورژانس در کشور قدرداني كرد و گفت: خوشبختانه توسعه ناوگان هوایی، دریایی و زمینی اورژانس با برخورداری از (3000 دستگاه آمبولانس جدید) پس از توافق هسته ای و برجام، رخ داد و امیدوارم که تلاش برای تقویت این خدمات مورد قبول مردم و خداوند باشد.

وزیر بهداشت به استقرار بالگرد های پیشرفته اورژانس هوایی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی اشاره كرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از مناطق حاشیه تهران محروم بوده و فاقد زیرساخت‌های بیمارستانی هستند، برخی از این بالگردها در استان البرز و تهران توزیع می‌شوند البته در حال حاضر تعدادی بیمارستان در این مناطق در حال ساخت هستند.

  • ويژگي‌هاي بالگردهاي جديد

هاشمي گفت: بالگردهای جدید و پیشرفته، سرعت بیشتری نسبت به بالگردهای نظامی، پرواز و فرود دارند و در کمتر از 9 دقیقه می‌توانند به پرواز در آیند. این بالگردها صدای کمی داشته و قابلیت فرود در مناطق عمومی، معابر و خیابان‌ها را دارند و امکان مسلح شدن آنها به ابزار دید در شب هم، وجود دارد. این بالگردها از بهترین نمونه‌های اورژانس هوایی در جهان هستند و وزن سبک، سرعت بالا در پرواز، صدای کم و قدرت مانور بالا در محیط‌های شهری و بیمارستان‌ها از مهمترین ویژگی‌های آ‌نها به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت گفت: تمام خدمات وزارت بهداشت از جمله اورژانس هوایی در جهت خدمت به مردم بوده است. باید حاصل این خدمات رضایت مردم باشد و مردم بدانند که حکومت و دولت به فکر آنها است و براي رفع مشکلات آنها تلاش می‌کند.

هاشمي افزود: زمانی لبخند رضایت برای ما حاصل می‌شود که بالگردهای اورژانس در روستاها به نجات جان مردم اعم از سالمندان، زنان و کودکان کمک کنند.

کد N1884757

وبگردی