آفتاب

پیش‌بینی تسهیلات برای تجهیز آزمایشگاه‌های علوم پزشکی در بودجه 97

پیش‌بینی تسهیلات برای تجهیز آزمایشگاه‌های علوم پزشکی در بودجه 97

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در بودجه 97 هم مبلغ خوبی به عنوان تسهیلات وام برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است  که این مبلغ باید صرفا برای جایگزین کردن و تجهیز امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر حمید اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی برای کسب مجوز ایجاد رشته یا دانشکده باید بتوانند استانداردهای حداقلی مورد نظر وزارت بهداشت را از نظر فضا، امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات لازم و هیات علمی دارا باشند. 

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم پزشکی با کمبود نیروی انسانی به شدتی که دو دهه قبل مواجه بودیم، رو به رو نیستیم و در حال حاضر باید از حداقل‌ها ارتقا پیدا کنیم و به کیفیت بپردازیم.

قائم مقام آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر بخواهیم کیفیت امکانات و تجهیزات آموزشی را بالا ببریم طبیعتا باید هم امکانات آموزشی و هم اعضای هیات علمی مناسب‌تری فراهم کنیم.

وی افزود: آنچه که در حال حاضر مدنظر معاونت آموزشی وزارت بهداشت است این است که اگر دانشکده و دانشگاهی 30 سال قبل تاسیس شده است و در آن زمان حداقل‌های لازم را داشته طبیعتا تاکنون امکانات آن دانشگاه فرسوده و اعضای هیات علمی آن بازنششسته شده‌اند بنابراین باید به فکر جایگزینی اعضای هیات علمی و تجهیزات و امکانات آن باشیم.

دکتر اکبری با تاکید بر لزوم اهمیت بالا بودن کیفیت در تامین اعضای هیات علمی گفت: در حال حاضر در خصوص تامین اعضای هیات علمی کمبود داریم که به دلیل بازنشستگی نیروهای قبلی و همچنین راه‌اندازی رشته‌های جدید این کمبود به وجود آمده است.

وی بیان کرد: سال قبل 2 هزار عضو هیات علمی در بدنه وزارت بهداشت جذب کردیم و امسال نیز همان روند سال گذشته را پیش می‌بریم تا کمبودهای موجود را جبران کنیم و کیفیت آموزش در گروه پزشکی حفظ شود.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: برنامه ما در خصوص امکانات آزمایشگاهی که قبلا وجود داشته، فرسوده شده و جایگزین نشده است، این است که بتوانیم سریع‌تر این امکانات را جایگزین کنیم که در این زمینه  خوشبختانه در بودجه 97 هم مبلغ خوبی به عنوان تسهیلات وام برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است و این مبلغ باید صرفا برای جایگزین کردن و تجهیز امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

اکبری گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند از این مبلغ در صورت نیاز امکانات جدید آموزشی و کمک آموزشی خود را تهیه کنند و از این طریق کیفیت آموزش را نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی بالا ببرند.

انتهای پیام

کد N1884078

وبگردی