آفتاب

استقرار 900 نجات غریق در سواحل مازندران در طرح دریا

استقرار 900 نجات غریق در سواحل مازندران در طرح دریا

رئیس هیئت نجات غریق مازندران با اشاره به آغاز طرح دریا گفت: 900 نجات غریق در طرح دریا مستقر شدند.

«نقی کریمیان» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح دریا در مازندران اظهار کرد:  طرح دریا روز سه‌شنبه در شهرستان بابلسر آغاز و در همان روز نخستین مانور نجات غریق نیز انجام شد.

وی با اشاره به افتتاح طرح دریا در اول خرداد برای سواحل مازندران یادآور شد: 900  نجات غریق در طرح  دریا مستقر شده و بازدید نیز از این مناطق  صورت گرفته است.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق نجات غریق بر اساس ۸ ساعت کار در نظر گرفته شده و ساعت کار نجات غریق از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر و از 2 بعداز ظهر تا ساعت ۸ شب  است.

کریمیان در خصوص حقوق معوقه  ناجیان غریق در سال گذشته گفت: کل مبلغ حقوق ناجیان غریق یک ماه پس از پایان طرح به همه پرداخت شد.

وی افزود: مطابق آئین‌نامه ما اجازه نداریم که در شب نجات غریق را  به داخل آب فرستاده و آن‌ها در سواحل مستقر کنیم، اما طی هماهنگی با شهرستان‌ها در غالب نگهبان شب سواحل را مدیریت خواهیم کرد.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران در خصوص نظارت جت اسکی‌ها تصریح کرد: دریابانی به این موارد مجوز داده و خود بر آن‌ها نظارت می‌کند.

کریمیان با اشاره به این‌که در سال گذشته چند تن از نجات غریق‌ها «جت‌بان»  بوده‌اند، یادآور شد: همه مالکین جت‌اسکی‌ها  و قایقران‌ها  باید کارت نجات غریق و آمادگی را از هیئت نجات غریق استان مازندران دریافت کنند و در غیر این صورت استفاده از اسکی‌ها توسط آن‌ها ممنوع است.

وی در خصوص ضمانت اجرایی ناجیان غریق در سواحل گفت: برخوردهای لازم با ناجیان غریقی که خارج از سیستم رفتارهای نامناسب دارند صورت خواهد گرفت.

کریمیان  تصریح کرد: مردم در هنگام شنا به توصیه ناجیان غریق توجه کرده و در مناطقه ممنوعه و در شرایط جوی نامناسب که هشدار لازم داده می‌شود، شنا نکنند.

انتهای پیام

کد N1883669

وبگردی