آفتاب

در صورت اعمال تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را کاهش خواهیم داد

در صورت اعمال تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را کاهش خواهیم داد

رئیس بخش مالی شرکت نفت هند گفت که این شرکت هنوز در میزان واردات نفت ایران تغییری ایجاد نکرده‌ است اما در صورت بروز مشکل با تحریم‌های آمریکا به سراغ واردکنندگان قدیمی خواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس بخش مالی شرکت نفت هند، برترین پالاینده نفت و گاز در این کشور، اعلام کرد که چنانچه تحریم‌های آمریکا علیه ایران خللی در واردات نفت از این کشور ایجاد کند، این شرکت به سراغ تامین‌کنندگان قدیمی نفت خود که بیشتر در خاورمیانه قرار دارند، خواهد رفت. 

در اوایل ماه جاری میلادی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و گفت که تحریم‌هایی را علیه تهران و شرکت‌هایی که با آن تجارت کنند، اعمال خواهد کرد. 

«آرون کومار شارما»، رئیس بخش مالی شرکت نفت هند، گفت: «ما هنوز در میزان واردات نفت ایران تغییری ایجاد نکرده‌ایم. باید دید آمریکا تا چه اندازه در اعمال تحریم‌ها جدی است. ما به نوبه خود علاقه داریم تجارت با ایران را ادامه دهیم. در غیر این صورت به سراغ واردکنندگان قدیمی‌مان خواهیم رفت.»

شرکت نفت هند که روزانه یک و شش دهم میلیون بشکه یا حدود یک‌سوم ظرفیت کل کشور نفت تصفیه شده تولید می‌کند، بنا دارد در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند و احتمال خرید اضافی ۴۰ هزار بشکه در روز نیز وجود دارد. 

پس از آن‌که ایران تصمیم گرفت تخفیف‌های ترابری خود را کاهش دهد، شرکت نفت هند واردات خود از ایران را افزایش داد. 

شارما در ادامه گفت: «نفت با گوگرد بالای ایران را می‌توان با نفت خام دیگر کشورها جبران کرد. بحث صرفا بر سر اقتصاد است. خرید از دیگر کشورها از منظر قیمت کمی به ما ضرر می‌رساند.»

 

 

کد N1883194

وبگردی