آفتاب
نیما کرمی با مهر مطرح کرد:

فاجعه یعنی فلافل از کتاب پرطرفدارتر است

فاجعه یعنی فلافل از کتاب پرطرفدارتر است

نیما کرمی می‌گوید این فاجعه است که در این جامعه افراد برای یک ساندویچ فلافل حاضرند 5 هزار تومان پرداخت کنند اما برای یک کتاب نه و تازه می‌شنویم که گفته می‌شود کتاب گران است.

به گزارش خبرنگار مهر، نیما کرمی از مجریان رسانه ملی مدتی است که در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به صورت روزانه به معرفی کتاب به شکلی ویژه می‌پردازد. او که سابقه تولید کتاب صوتی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و نیز چگونه بر خود مسلط شویم در موسسه نوین کتاب گویا را دارد، هر شب به مدت نیم ساعت در این صفحه به معرفی کتاب و خوانش آن برای مخاطبانش می‌پردازد که این اتفاق با بازخورد قابل توجهی نیز از سوی مخاطبان همراه بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اتفاق گفت: این کار اول از همه به خود من کمک کرد. من در منزل دو کتابخانه بزرگ دارم که کتابهای بسیاری دارد و این اتفاق انگیزه‌ای شد تا به این کتابها دوباره رجوع کنم. مرور این کتابها برایم لذت بخش است و شاید این کتابخوانی شبانه بتواند آسایشی برای مردم فراهم کند که آنها نیز به خواندن مطالعه ترغیب شوند و حداقل اگر ترغیب هم نشدند لااقل یکی برای آنها کتابی خوانده و حال خوبی به آنها داده است.

وی افزود: ما در سالهای اخیر  به طور معمول شاهد ارائه مطالب به درد بخور در شبکه‌های اجتماعی نیستیم. این شبکه‌ها پر شده از افرادی که حاضرند همه کاری بکنند که دیده شوند و تنها دنبال مسائل فان هستند. در این وضعیت کتابخوانی شاید بتواند کمی این وضعیت فرهنگی در این شبکه‌های را اصلاح کند.

کرمی ادامه داد: این تجربه به من نشان داده که هر شب در این بازه نیم ساعته تقریبا هزار تا هزار و پانصد نفر از این کتابخوانی شبانه بازدید می‌کنند و شنونده من می‌شوند. گاهی این عدد به شش هزار نفر هم رسیده است و به نظر من اتفاق خوبی در حال رخ دادن است.

این مجری رسانه ملی در ادامه با اشاره به مساله کمی کتابخوانی در کشور عنوان داشت: من برای جامعه خودمان بسیار نگرانم. جامعه ما در این سالها بی‌هویت و سرخورده و بی‌فرهنگ شده است. درصد آدم‌هایی که حرف درست می‌زنند در جامعه ما خیلی کم شده است. همه ما تنها می‌دویم برای اینکه هشتمان گرو نهمان نشود و هیچ کس دیگر به ارزش‌هایی مانند مطالعه و کتابخوانی و کسب آگاهی اهمیتی نمیدهد. من نمی‌دانم باید برای این اتفاق چه کرد اما شاید اگر حال مردم را ابتدا خوب کنیم و کاری کنیم وضعیت بهتری در زندگی و معیشت انتظار آنها را بکشد، فرهنگ نیز تکان می‌خورد.

کرمی ادامه داد: وقتی کسی نان برای خوردن ندارد چرا باید انتظار داشته باشیم کتاب هم بخواند. این فاجعه است که در این جامعه افراد برای یک ساندویچ فلافل حاضر است 5 هزار تومان پرداخت کند اما برای یک کتاب نه و تازه می‌شنویم که گفته می‌شود کتاب گران است. مشکل در این است که حال مردم خوب نیست. وقتی حالشان خوب شود دیگر کتاب پنج هزار تومانی برای آنها گران نیست.  

کد N1883121

وبگردی