آفتاب
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

غفلت از مدرسه محوری در مسیر تحول ما را به شکست می رساند

غفلت از مدرسه محوری در مسیر تحول ما را به شکست می رساند

وزیر آموزش و پرورش گفت: شاید دلیل شکست بسیاری از تلاش ها برای تحول از دهه ۶۰ تا کنون این بوده که مدرسه را محور تحول قرار نداده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران گفت: امروز یکی دیگر از قطعات مهم پازل سند تحول در جای خود قرار می گیرد. با همت اداره کل منابع انسانی و با استفاده از تجربیات گذشته امروز شاهد رونمایی از طرحی هستیم که یکی از موثرترین اقدامات برای تحول در نظام آموزش و پرورش است.

بطحایی اضافه کرد: تا مدرسه به سطح قابل قبولی از کیفیت نرسد و نتواند به سطحی از انتظار که از آن توقع می رود برسد حتما تلاش های دیگر در حوزه تحول به شکست می رسد.

وی بیان کرد: شاید تلاش هایی که تا پیش از این از دهه ۶۰ در حوزه تحول در آموزش و پرورش شده زیاد بود اما با شکست روبه رو شد چون از مدرسه غفلت کردیم و تا زمانی که نتوانیم به این گزاره جامعه عمل بپوشانیم موفق نمی شویم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نباید مدرسه ای داشته باشیم که هم مدیر هم معلم و هم دانش آموز با زور داخل آن شوند. از این مدرسه حیات طیبه ای به دست نمی آید. مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز اداری بیرون بیاورد. این خاکسترها باید کنار برود تا مدرسه سرش را بیرون بیاورد.
 

بطحایی اظهار کرد: ماه ها تلاش برای این نظام نامه شده است و جهاد دانشگاهی کمک بسیار خوبی بود. قرار است این طرح در ۲ هزار مدرسه در سه استان کشور اجرا شود اما چالشی که نگرانش هستیم مقاومت اداری آموزش و پرورش است که امیدوارم این نگرانی بی دلیل باشد. حرکت ما باید به سمتی برود که کسی سمت اداره نیاید و همه خواهان حضور در مدرسه باشند. مدیر مدرسه اینجا اهمیت می یابد چون نقش اجرای برنامه ها و تحقق سند تحول بنیادین را به عهده دارد. البته مدیری که شایستگی داشته باشد.

وی اظهار کرد: امیدوارم برای مهر ۹۷ شرایط را به سمتی ببریم که خود مناطق خواستار این طرح باشند. ما تعالی در مدارس را از مدیریت مدارس شروع کردیم. البته در حوزه منابع انسانی متعهدترین و متخصص ترین ها، مدیران مدارس هستند و این موضوع کار ما را راحت کرده است.

کد N1882409

وبگردی