آفتاب

چین نگرانی‌های آمریکا در خصوص رابطه پکن و کاراکاس را رد کرد

چین نگرانی‌های آمریکا در خصوص رابطه پکن و کاراکاس را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به این‌که چین چه واکنشی به نگرانی آمریکا مبنی بر وام دادن به کارکاس نشان می‌دهد، گفت که آمریکا و ونزوئلا باید تفاوت‌های خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز -سه‌شنبه- نگرانی‌های آمریکا در خصوص رابطه پکن با کاراکاس را رد کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را در پی انتخاب دوباره «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، بر این کشور بحران‌زده و نفت‌خیز اعمال کرده است. 

مادورو، ۵۵ ساله، پیروزی خود در انتخابات روز یکشنبه را پیروزی علیه «امپریالیسم» دانست. اما رقیب اصلی او اتهام‌هایی را راجع به اقدام‌های غیرقانونی در این انتخابات مطرح کرده و از پذیرفتن نتایج سر باز زده است. 

یک مقام ارشد آمریکایی گفته که دولت ترامپ «مذاکراتی روشن و واضح» با چین و روسیه بر سر ارتباط با ونزوئلا داشته است. 

مادورو روی کمک روسیه و چین حساب کرده است که در سال‌های گذشته میلیاردها دلار وارد این کشور کرده است. 

«لو کانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به این‌که چین چه واکنشی به نگرانی آمریکا مبنی بر وام دادن به کارکاس نشان می‌دهد، گفت که آمریکا و ونزوئلا باید تفاوت‌های خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند. 

لو گفت: «چین روابط معمولی با دیگر کشورهای جهان دارد، از جمله همکاری عادی. به گمانم دیگر کشورها نباید در این‌باره اظهارنظرهایی غیرمسئولانه انجام دهند».

وی توضیح بیشتری در این‌باره ارائه نداد. 

 

کد N1882402

وبگردی