آفتاب

کابینه دولت نیازمند ترمیمات مثبت است

کابینه دولت نیازمند ترمیمات مثبت است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: کابینه محافظه‌کار با وعده‌های آقای روحانی تطابق و هماهنگی ندارند.

مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت در مرحله دوم انتظارات مردم را از جهاتی افزایش داد و رئیس دولت همچنان بر وعده‌هایش استوار است و ما این مساله را در گفتار، رفتار و عکس العمل‌های آقای رئیس جمهور می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت آقای روحانی تشکیل شد یک نگرانی وجود داشت و اکنون بعد از یکسال ارزیابی این است که این نگرانی جا داشته است، زیرا همکارانی که رئیس جمهور برگزیده بودند به نظر می‌رسد چندان توانمندی نسبت به اهداف آقای روحانی ندارند . 

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت بیان کرد: ما این حق را به آقای رئیس جمهور می‌دادیم که با شناختی که دارد و مشکلاتی که پیشرو  وجود دارد به صورت معمول افرادی را ارزیابی کند و کابینه مناسب خود را انتخاب کند.

وی ادامه داد: همان زمان این انتقاد نسبت به کابینه ایشان وارد بود که افراد محافظه‌کار با وعده‌های آقای روحانی تطابق و هماهنگی ندارند و کابینه چابک‌تر و سرزنده‌تر و غیرمحافظه‌کار برای وعده‌هایی که آقای روحانی به جامعه داده ، مناسب‌تر است. 

درایتی تصریح کرد: امروز خود آقای روحانی به کارگزاران خود انتقاداتی وارد ساخته و از این جهت ایراد جدی وارد است و از لحاظ اقتصادی وضعیتی که وجود دارد ناشی از همین مسئله است، امیدواریم دولت بتواند این ضعف را با وجود اینکه سه سال بیشتر فرصت ندارد، جبران کند و بتواند وعده‌هایی که به مردم داده و مشکلات سخت و سنگینی که  پیش روی کشور وجود دارد، با افراد کارآمدتر سر و سامان دهد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت عنوان کرد: آقای روحانی هم به این ضرورت رسیده است و امیدواریم تغییراتی  مثبت ایجاد شود تا باعث ایجاد امید در جامعه شود و کابینه دولت بتوانند کمک کنند تا آنچه به مردم وعده داده شده تحقق بخشند. 

وی درخصوص فیلترینگ تلگرام خاطرنشان کرد: در این خصوص رئیس جمهور موضع‌گیری کرده و با صراحت  مخالفت خود را اعلام کرده است، اقدامی هم که صورت گرفته کاملا خارج از حوزه دولت صورت گرفته و این برای جامعه روشن است. 

درایتی ادامه داد: اگرچه این انتقاد به دولت وارد شده که به وعده‌هایی که آقای روحانی دادند، عمل نکردند ولی واقعیت این است که این عمل با اراده دولت صورت نگرفته است و دولت هنوز اعلام می‌کند که ما به شدت با آن مخالفیم و خارج از دولت در یک قوه دیگر تصمیماتی گرفته شده است، لذا نمی‌شود کل  این قضیه را به آقای روحانی منتسب کرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت  با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد اعتماد عمومی را تضعیف خواهد کرد،گفت: صرفا این بی‌اعتمادی مربوط به دولت نخواهد بود و به کل حاکمیت برمی‌گردد و عملا به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست مخصوصا در این  وضعیتی که امروز کشور ما در آن قرار دارد که  اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت می‌تواند نقش مهمی در مقابله کشور در برابر زورگویی‌ها ایجاد کند.

وی افزود: اگر بخواهیم سهم هر ارگان و نهادی را نسبت به این قضیه تعیین کنیم می‌توان گفت دولت همه توان خود را به کار گرفته که این اتفاق رخ ندهد ولی خارج از دولت کارهایی صورت گرفت که همین عوارض بی اعتمادی مردم را به دنبال خود دارد. 

درایتی یادآور شد: بخشی از کار دولت به وسیله کارگزارانش صورت می‌گیرد و نباید تمام آنچه دولت دنبال می‌کند را به دوش رئیس جمهور انداخت و جهت‌گیری کلی کارگزاران دولت به محافظه کاری شباهت بیشتری دارد تا  تحرک با نشاط که اطلاعات کامل و درستی را به جامعه منتقل کند و این کابینه همراهی که آقای روحانی خواستار آن است نمی‌تواند انجام دهد و نیازمند یک ترمیمات مثبت است. 

انتهای پیام

کد N1882319

وبگردی