آفتاب

وزارت دادگستری آمریکا درباره تاکتیک‌های اف‌بی‌آی در کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیق می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا درباره تاکتیک‌های اف‌بی‌آی در کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیق می‌کند

کاخ سفید نشستی با مقام‌های پلیس فدرال آمریکا، وزارت دادگستری و کمیته اطلاعات خواهد داشت تا رؤسای این نهادها بتوانند اطلاعات مربوط به اتهام‌های مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا را بررسی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته -دوشنبه- موافقت کرد که درباره «هرگونه بی‌قانونی» در تاکتیک‌های پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در رابطه با کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در سال ۲۰۱۶ تحقیق کند.

این در حالی است که ترامپ درباره وجود یک خبرچین اف‌بی‌آی در سازمان سیاسی‌اش پرسش‌هایی را مطرح کرده بود. 

ترامپ روز جمعه گفت که اف‌بی‌آی احتمالا یک خبرچین را به دلایل سیاسی وارد کارزار انتخاباتی او کرده است. وی با اشاره به برخی گزارش‌ها مدعی شد که دست‌کم یک نماینده اف‌بی‌آی در کارزار او «کار گذاشته شده بود.»

به گفته «سارا سندرز»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، این توافق پس از دیدار میان ترامپ با «رود روزنستاین»، معاون دادستان کل، و «کریستوفر وری»، رئیس اف‌بی‌آی، صورت گرفت. 

سندرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا «از بازرس کل خواسته تا تحقیقات فعلی‌اش را گسترش دهد و درباره بی‌قانونی‌های اف‌بی‌آی یا ترفندهای وزارت دادگستری در رابطه با کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیق کند.»

به گفته سارا سندرز، کاخ سفید نشستی با مقام‌های اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و کمیته اطلاعات ترتیب خواهد داد تا رؤسای این مراکز بتوانند اطلاعات مربوط به اتهام‌های مطرح‌شده از سوی ترامپ را بررسی کنند. 

 

کد N1882121

وبگردی