آفتاب

حزب پنج ستاره و لیگ در پی حمایت رئیس‌جمهوری ایتالیا

حزب پنج ستاره و لیگ در پی حمایت رئیس‌جمهوری ایتالیا

رئیس‌جمهوری ایتالیا، حرف آخر در مورد انتخاب نخست‌وزیر این کشور را می‌زند و اگر پس از دیدار با نخست‌وزیر پیشنهادی او را تایید کند، احزاب می‌توانند به‌سرعت کابینه خود را تشکیل دهند و در روزهای آینده از پارلمان رای اعتماد بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش پنج ستاره و حزب راست افراطی لیگ در ایتالیا امروز –دوشنبه-  به دنبال حمایت رئیس‌جمهوری از کاندیدای آن‌ها برای رهبری دولت ائتلافی این کشور هستند که تصمیمش مبنی بر کاستن از هزینه‌های دولت، بازارهای مالی را به تلاطم انداخته است. 

۱۱ هفته پس از انتخاباتی بی‌نتیجه، احزاب رقیب آماده می‌شوند نخست‌وزیری را معرفی کنند که برنامه‌های اقتصادی‌اش -که هفته گذشته مورد موافقت قرار گرفت- شامل میلیاردها یورو کاهش مالیاتی، صرف هزینه اضافی برای رفاه فقرا و عقب‌نشینی از اصلاحات در حقوق بازنشستگی است. 

با وجود آن‌که هنوز نام نخست‌وزیر تایید نشده است، رسانه‌های ایتالیا معتقدند که نامزد اصلی «جوزپه کنته»، استاد ناآشنای دانشگاه است که قانون‌گذار نیست اما به‌عنوان وزیر پیشنهادی حزب پنج ستاره معرفی شده است. 

«سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا، حرف آخر در مورد انتخاب نخست‌وزیر این کشور را می‌زند و اگر پس از دیدار با نخست‌وزیر پیشنهادی که از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ آغاز می‌شود، وی را تایید کند، احزاب می‌توانند به‌سرعت کابینه خود را تشکیل دهند و در هفته آینده از پارلمان رای اعتماد بگیرند.   

 

کد N1881870

وبگردی