آفتاب

پایش 18 کانون آلوده به" سفید بالک" در جنوب تهران

پایش 18 کانون آلوده به" سفید بالک" در جنوب تهران

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تداوم روند مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی با آفت سفید بالک در این منطقه که از زمستان سال گذشته آغاز شده است، خبرداد و گفت: کانون های آلوده به این آفت تحت پایش قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سعید شیرازی با بیان این مطلب افزود: مجموعه اقدامات مبارزه با آفت سفیدبالک در دوبخش "مقاوم سازی زمستانه" و "کنترل آفت" انجام شده است تا در تابستان پیش رو هجوم سفید بالک ها اتفاق نیافتد.  

[p]وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت های مقاوم سازی زمستانه در زمستان سال گذشته انجام شد، گفت: جمع آوری 3400 کیلوگرم برگ‌

های خزان شده از زیر درختان، هرس 60 هزار اصله درخت توت و زیتون به صورت v شکل، حذف تنه جوش، پاجوش و ریشه جوش درختان زیتون و مصرف 500 لیتر روغن گیاهی ولک برای روغن پاشی 73 موقعیت از جمله فعالیت های انجام شده بوده است.

[p]وی به آغاز مبارزه مکانیکی وبیولوژیکی برای کنترل آفت سفید بالک از آغاز سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: با شناسایی 18 کانون آلوده و نصب 196 کارت زرد، موقعیت های آلوده تحت پایش اولیه قرار دارد تا در اولین زمان ظهور، حشره کنترل شود.

شیرازی ادامه داد: حمایت از دشمنان طبیعی و حشرات مفید از دیگر اقداماتی است که در جهت کنترل بیولوژیک و با استفاده هدفمند از کارت های زرد در حال انجام است.

وی به شروع حذف تنه جوش و پاجوش درختان توت و زیتون برای از بین بردن جمعیت تخم و شفیره آفت سفید بالک اشاره کرد و گفت: آبشویی های شبانه با صابون گیاهی پالیزین و رصد تیم گیاهپزشکی از روند چرخه زندگی حشره از دیگر اقداماتی است که به صورت مستمر انجام می شود.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 20، معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه این آفت ناقل هیچگونه بیماری برای شهروندان نیست و آسیبی برای سلامتی شهروندان ندارد، یادآورشد: مجموعه اقدامات مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی آفات گیاهی بر اساس رویکرد کاهش مصرف سموم شیمیایی و در جهت حفظ محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام

کد N1881785

وبگردی