آفتاب

تاکید آبه بر همکاری با روسیه برای حل مسئله کره شمالی

تاکید آبه بر همکاری با روسیه برای حل مسئله کره شمالی

نخست‌وزیر ژاپن از ۲۴ تا ۲۷ ماه می به روسیه سفر کرده و در اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ شرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، تصمیم دارد درباره همکاری با مسکو در رابطه باحل مسئله هسته‌ای کره‌شمالی با همتای روس خود گفت‌وگو کند. همکاری‌های اقتصادی و انسان‌دوستانه بر سر جزایر کوریل جنوبی از دیگر محورهایی است که آبه در سفر آینده‌اش به روسیه آن را دنبال خواهد کرد.

این خبر را آبه امروز -دوشنبه- در دیدار با سران حزب لیبرال دموکرات ژاپن و اعضای کابینه ‌اعلام کرد. 

خبرگزاری کیودو به نقل از آبه گفت: «پیش از هر چیز می‌خواهم به مسئله همکاری مشترک اقتصادی در مناطق شمالی و مسائل انسان‌دوستانه بپردازم، از جمله هماهنگی پرواز برای ساکنان پیشین این مناطق که می‌خواهند آرامگاه اجدادشان را ببینند. می‌خواهم در رابطه با همکاری بر سر مسئله کره شمالی نیز اطمینان حاصل کنم.»

«یوشیهیده سوگا»، سخنگوی کابینه دولت ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اشاره کرد که این کشور در حال تنظیم برنامه پرواز به جزایر کوریل جنوبی با روسیه است. 

دولت ژاپن اعلام کرد که شینزو آبه از ۲۴ تا ۲۷ ماه می به روسیه سفر خواهد کرد. در تاریخ ۲۵ می، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، «امانول ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، نخست‌وزیر ژاپن و «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول، در جلسه‌ای عمومی در اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ شرکت خواهند کرد. 

 

کد N1881710

وبگردی