آفتاب

«تعرفه‌گذاری» مطالبه‌ بر زمین مانده/الزام برنامه ششم را اجرایی کنید

«تعرفه‌گذاری» مطالبه‌ بر زمین مانده/الزام برنامه ششم را اجرایی کنید

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد در نامه‌ای خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت، خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، سالهاست که علیرغم تصویب در مجلس شورای اسلامی، اجرایی نشده‌‌است.

اجرای این قانون یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه پرستاری کشور است. پرستاران می‌گویند در شرایطی که خدمات پزشکی«تعرفه‌گذاری» شده و این تعرفه‌های سنگین به کادر پزشکی پرداخت می‌شود، چرا هیچ اقدامی برای اجرایی شدن «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» صورت نمی‌گیرد.

در همین رابطه، سیدرضا مظلوم (رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد) در نامه‌ای خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای سه ساله‌ی تعرفه‌گذاری در یکی از بیمارستان‌های مشهد، خواهان اجرایی شدن سراسریِ این مصوبه مجلس شده است.

متن نامه به شرح زیر است:

با احترام، پیرو جلسه مورخ 18 فروردین ماه سال جاری مسوولین نهادها و مجامع پرستاری با مقام محترم وزارت و اعلام ایشان مبنی بر اجرای آزمایشی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان‌های منتخب به منظور اطمینان از امکان اجرای آن، به ا ستحضار می‌رساند روش تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و پرداخت کارانه بر مبنای کای (K) پرستاری در حال حاضر در بیمارستان امام حسین(ع) شهر مشهد مقدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا می‌شود. از آنجا که این بیمارستان سابقه اجرای 3 ساله این برنامه را دارد، پیشنهاد می‌شود در محضر سرکارعالی بازدیدی از این مرکز انجام گیرد تا از نزدیک با تجربیات عملی ایشان در این زمینه آشنا شده و از آن در جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی و الزام برنامه ششم توسعه کشور استفاده شود.

کد N1881532

وبگردی