آفتاب

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازمه رشد و توسعه اقتصادی است

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازمه رشد و توسعه اقتصادی است

آرش لهونی گفت: مردم و جوانان با فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی تخصصی می‌توانند به ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش ایلنا، فرماندار جوانرود نقش مراکز فنی و حرفه‌ای در اشتغال پایدار را مهم دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ضرورت‌های رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

آرش لهونی در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان،‌ روند ارائه آموزش‌های مهارتی و عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم و جوانان با فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی تخصصی می‌توانند به ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنند.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به عنوان بهترین انتخاب جوانان در راستای مهارت‌آموزی و ورود به بازار کار در بخش‌های شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارائه آموزش‌های به روز و زود بازده در راستای ایجاد اشتغال جوانان گام‌های موثری بردارد.

لهونی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای از فرصت مهارت نیروی انسانی بهتر استفاده شود،‌ پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می‌شود، افزود: از این رو آموزش تخصصی نیروی انسانی باید نهادینه شود .

همچنین مهدی ابراهیمی، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جوانرود با تبیین عملکرد این مرکز در حوزه‌های کاری و اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف آموزش، آزمون، اصناف، صنعت ساختمان، قالی بافی و...،‌ گفت: این مرکز آمادگی دارد تا آموزش‌اهی مهارتی را به جوانان و سایر اقشار جامعه ارائه بدهد.

کد N1881063

وبگردی