آفتاب

توضیحات ظریف درباره تلاش تیم مذاکره‌کننده برای اخذ تضامین از اروپایی‌ها

توضیحات ظریف درباره تلاش تیم مذاکره‌کننده برای اخذ تضامین از اروپایی‌ها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز وزیر خارجه درباره مذاکره با اروپایی‌ها و دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اقتصاد درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تروریسم توضیحاتی را ارائه کردند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه) گفت: در این جلسه آقای ظریف وزیر امورخارجه و آقای عراقچی معاون وزیر خارجه درباره نحوه مذاکرات و خواسته‌های ما از اروپایی ها به ارائه گزارش و توضیحاتی پرداختند.

وی افزود: طبق توضیحات مطرح شده تمام تلاش آن است که ما بتوانیم نهایت تضامین را از اروپایی‌ها برای ادامه برجام بگیریم. البته مذاکرات ادامه دارد و هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بیانیه موگرینی اظهار کرد: ۹ موضوعی که خانم موگرینی به عنوان تفاهم اولیه مطرح کردند همه باید در جلسات کارشناسی مدنظر قرار گیرد. ممکن است آنها بحث‌های خود را داشته باشند. امیدواریم تضامینی از سمت اروپایی ها داشته باشیم در غیر این صورت ما از برجام خارج می شویم.

وی افزود: آقای شمخانی و وزیر اقتصاد نیز در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تروریسم به ارائه توضیحاتی پرداختند.

به گفته نعمتی ۱۱ نماینده نیز نکاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام

کد N1880968

وبگردی