آفتاب

تصویب لایحه شهرداری برای موزه ایران درودی

تصویب لایحه شهرداری برای موزه ایران درودی

محسن هاشمی گفت: لایحه موزه ایران درودی از سوی همه اعضای شورا رأی آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رییس شورای شهر تهران) در انتهای شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب و بررسی لایحه موزه ایران درودی گفت: این لایحه از سوی شهرداری آماده و در کمیسیون نظارت و حقوقی و در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی شد و پس از تصویب، خوشبختانه همه پیشنهادات اعضای شورا در این رابطه رأی آورد.

گفتنی است، این هنرمند برجسته، طی دو سال گذشته بارها برای پیگیری کار موزه‌اش شخصاً به صحن علنی شورا رفته بود اما طرح این موزه در دستور کار قرار نمی‌گرفت و همین مسئله، موجبِ دل‌آزرگی شدید او شده بود.

ایران درودی، در مراسم جشن تولدش که شهریور ماه سال گذشته برگزار شد، ابراز امیدواری کرده بود که موزه‌اش را در ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۷ (روز تولدش) افتتاح کند.

بنیاد موزه ایران درودی مرکز فرهنگی چند منظوره‌ای خواهد بود که در آن علاوه بر نمایش آثار نقاشی این هنرمند فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری دیگری نیز انجام خواهد شد. در این موزه ۱۹۵ تابلوی نقاشی که همگی از سوی سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود. تمامی این آثار جز چند کار اخیر این هنرمند که از پاریس به ایران منتقل شده است در نمایشگاه‌های مختلفی به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه «ایران درودی» در خیابان یوسف‌آباد بین خیابان ۶۵ و ۶۷، پشت پارک پرستو واقع است و با هزینه شخصی ایران درودی ساخته خواهد شد.

کد N1880963

وبگردی