آفتاب

رانندگان فاز ۱۲ پارس جنوبی چند ماه دستمزد نگرفته‌اند/کارفرما: همین هفته تسویه می‌کنیم

رانندگان فاز ۱۲ پارس جنوبی چند ماه دستمزد نگرفته‌اند/کارفرما: همین هفته تسویه می‌کنیم

رانندگان سرویس حمل و نقلِ بخش ماشین‌آلات پارس جنوبی واقع در کنگان، چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. کارفرما می‌گوید: به احتمال زیاد، همین هفته مطالبات را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رانندگان سرویس رفت و آمد کارگران که در بخش ماشین‌آلات فاز 12 پارس جنوبی مشغول به کار هستند، مطالبات مزدی پرداخت نشده؛ دارند.

یکی از این رانندگان به نمایندگی از همکارانش می‌گوید: برخی از ما تا هشت ماه معوقات مزدی داریم که مشخص نیست چه زمانی قرار است پرداخت شود.

به گفته او، تعداد رانندگان بخش ماشین‌آلاتِ فاز دوازده، 35 نفر است و آنها تاکنون بارها به کارفرما برای دریافت معوقات خود مراجعه کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند.

این رانندگان که در داخل و خارج از تاسیسات فاز 12 وظیفه حمل و نقل و جابجایی کارگران و پرسنل را عهده‌دار هستند، از عدم پرداختِ کامل دستمزدهای خود در سال گذشته خبر می‌دهند و می‌گویند: حتی دستمزد ماه‌های تابستان سال گذشته نیز علی‌الحساب پرداخت شد و مابقی آن را نگرفته‌ایم.

تعدادی از این رانندگان به نشانه اعتراض دیروز و امروز دست از کار کشیدند و از ارائه سرویس حمل و نقل به کارکنان بخش ماشین‌آلات خودداری کردند.

غانمی (مدیرعامل شرکت پتروصنعت و کارفرمای رانندگان) در ارتباط با این مطالبات ضمن تایید خبر گفت: مطالبات مزدیِ رانندگان، 8 ماه نیست و آنها نهایتاً، چهار تا پنج ماه معوقت مزدی دارند.

وی با بیان اینکه عرف معمول در بخش ماشین‌آلات این است که حقوق‌ها را تا دوماه دیر می‌پردازند و این تاخیر معنای ضمانتی دارد تا به ماشین‌آلات آسیبی نرسد، گفت: بنابراین فقط یکی دو ماه بیشتر از عرف معمول، تاخیر پیش آمده‌است. امروز با رانندگان صحبت کردیم و انشالله تا فردا یا پس‌فردا، مطالبات آنها را از محلِ حسن انجام کار پرداخت می‌کنیم.

وی در پایان با تایید مشکلات مالی رانندگان و سخت بودن اوضاع معیشتی، تاکید کرد : رانندگان، دستمزد ماه‌های دی، بهمن و اسفند را گرفته‌اند، منتها قبل از آن یکی دو ماه، دستمزد پرداخت نشده دارند. تمام تلاش ما هم این است که همین هفته همه معوقات مزدی رانندگان پرداخت شود.

فاز 12 پارس جنوبی در شهرستان کنگان واقع شده‌است.

کد N1880774

وبگردی