آفتاب

سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری ایران در لاهه/ سارقان پول برده‎اند نه اسناد محرمانه

سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری ایران در لاهه/ سارقان پول برده‎اند نه اسناد محرمانه

ایسنا نوشت: روابط عمومی مرکز امور حقوقی بین­ المللی نهاد ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درباره ورود سارقان به دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: در بامداد چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بخشی از ساختمان اجاری محل استقرار شعبه لاهه، مورد سرقت قرار گرفته و مقداری وجوه نقد (کمی بیش از صد هزار یورو) که برای امور جاری شعبه مورد استفاده بوده، به سرقت رفته است اما سارق یا سارقین کار را ناتمام رها کرده و با به‌جا گذاشتن مقداری از وسایل خود و مقداری از وجوه سرقتی، محل را ترک کرده­ اند.

مسئولین شعبه بلافاصله پس از اطلاع مراتب را به پلیس گزارش کردند و مأموران پلیس هم در محل حضور یافتند و با بررسی تخصصی و فنی محل و آثار به‌جامانده از سارقین، گزارش‌های لازم را تهیه و نتیجه را اعلام خواهند نمود. ضمناً همزمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه نیز در جریان قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام دادند و اوضاع تحت کنترل می­‌باشد.

این اطلاعیه با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره این اتفاق، خاطر نشان کرد: به موجب بررسی­ هایی که تاکنون انجام شده، بخش بایگانی و اسناد و مدارک شعبه و نیز رایانه‌های آن مورد سرقت و دستبرد قرار نگرفته است و اخباری که در بعضی سایت‌ها در این زمینه منتشر شده، مطابق با واقع نیست.

2727

 

کد N1880328

وبگردی