آفتاب
رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

حضور مضاعف پلیس در ماه رمضان/دستگیری نیروهای سد معبر

حضور مضاعف پلیس در ماه رمضان/دستگیری نیروهای سد معبر

رئیس پلیس پایتخت گفت: حضور نیروهای پلیس در ماه مبارک رمضان به دلیل باز بودن سینماها و فعالیت برخی اصناف تا سحر به صورت مضاعف خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در پلیس آگاهی تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به فیلم نیروهای سد معبر شهرداری منطقه ۱۵ و فحاشی آنها نسبت به پلیس که در فضای مجازی پخش شده بود، اظهار کرد: متأسفانه همکارانم در حال انجام وظیفه بودند که از سوی مأموران شهرداری منطقه ۱۵ مورد فحاشی قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی، تمرد از دستورات پلیس یا مقابله با انجام مأموریت جرم است و از دو ماه تا سه سال زندانی دارد. ما نیز بر اساس همین قانون و هماهنگی دستگاه قضا، توهین‌کنندگان را دستگیر کردیم که همه آنها از روز پنجشنبه در بازداشت هستند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: جرم دیگر این نیروها این بود که فیلم فحاشی و زد و خورد خود را در فضای مجازی بازنشر دادند که مورد سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند قرار گرفت.

به گفته رحیمی، پلیس به هیچ‌وجه تعرض و بی‌حرمتی به مأموران خود را برنمی‌تابد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از عناوین خارجی در سردر واحدهای صنفی افزود: این امر مغایر قانون است، مگر اینکه مجوز لازم برای فعالیت‌های خاص کسب شود؛ قطعاً در صورت مشاهده این مسائل، پلیس اماکن با این موارد برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: از آنجایی که سینماها تا سحر باز است و برخی صنف‌ها تا سحر فعالیت می‌کنند، برنامه‌های پلیس برای امنیت آنها مضاعف شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان برای برقراری نظم و امنیت، حضور مضاعف پلیس در شب‌ها را شاهد خواهیم بود.

کد N1880313

وبگردی