آفتاب

شورای حقوق بشر «دو رو» است

شورای حقوق بشر «دو رو» است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای اعزام تیم بین‌المللی به نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام تیم بین‌المللی متخصص جهت تحقیق درباره جنایات این رژیم در نوار غزه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: «شورای حقوق بشر سازمان ملل دو رو است و با اتخاذ موضعی جانبدارانه، لطمه زدن به اسرائیل و سرپوش گذاشتن بر تروریسم را هدف قرار داده است.»

نتانیاهو گفت: «ما تصمیم این شورا که نتایج آن از قبل معلوم است را قاطعانه رد می‌کنیم. اسرائیل به دفاع از شهروندان و سربازانش ادامه می‌دهد و حق دفاع از خود را دارد.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته با صدور قطعنامه‌ای، تصمیم گرفت که تیمی از محققان بین‌المللی جنایات جنگی را به منظور بررسی تیراندازی‌های مرگبار نیروهای اسرائیلی به معترضان غزه به منطقه اعزام کند.

در این قطعنامه از شورای حقوق بشر خواسته شده تا «فورا یک کمیسیون تحقیق مستقل بین‌المللی»، را برای بالاترین سطح از تحقیقات در این زمینه اعزام کند.

بر اساس این گزارش، تنها دو عضو از ۴۷ عضو شورا، آمریکا و استرالیا، علیه این قطعنامه رای دادند، در حالی که ۲۹ کشور رأی موافق داده و ۱۴ عضو، از جمله بریتانیا، سوئیس و آلمان نیز به آن رأی ممتنع دادند.

کد N1880277

وبگردی