آفتاب

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقام‌های کاراکاس

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقام‌های کاراکاس

رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا در حالی خود را برای دومین دور ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که در اثر سیاست‌هایش اقتصاد این کشور فلج شده و بیش از گذشته از سوی جامعه جهانی طرد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، در حالی در پی دومین دوره شش‌ساله ریاست‌جمهوری در انتخابات فردا -یکشنبه- است که احزاب مخالف آن را تحریم کرده‌اند.

مادورو در حالی خود را برای دومین دور ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که در اثر سیاست‌هایش اقتصاد این کشور فلج و بیش از گذشته از سوی جامعه جهانی طرد شده است. 

آمریکا روز جمعه، دو روز پیش از شروع انتخابات، تحریم‌هایی را علیه «دیوسدادو کابیو»، معاون قدرتمند مادورو و رهبر حزب سوسیالیست، اعمال کرد. 

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، گفت: «ما تحریم‌هایی را علیه افرادی چون دیوسدادو کابیو اعمال می‌کنیم که با سوءاستفاده از مقام رسمی‌شان در تجارت مواد مخدر، پول‌شویی، حیف‌ومیل اموال دولتی و دیگر فعالیت‌های مفسدانه دست دارند.»

این تحریم‌ها ضربه دیگری به مادورو بود که کارزارهای سرخوشانه انتخاباتی‌اش به‌سختی توانسته بی‌میلی مردم این کشور نفت‌خیز اما فقیر را برای انتخابات پنهان کند؛ انتخاباتی که نتیجه آن تقریبا از پیش مشخص است. 

 

کد N1880235

وبگردی