آفتاب

تیراندازی به سمت صیادان غزه صدای سازمان‌های حقوق بشری را درآورد

تیراندازی به سمت صیادان غزه صدای سازمان‌های حقوق بشری را درآورد

شماری از سازمان‌های حقوق بشری بار دیگر نسبت به تیراندازی به سمت قایق‌های صیادی فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و بازداشت آنها اظهار نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.ان، شماری از سازمان‌های حقوق بشری بار دیگر نسبت به تیراندازی به سمت قایق‌های صیادی فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و بازداشت آنها اظهار نگرانی کردند.

آنها با استناد به گزارش‌های پیشین خود اعلام کردند که اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۱۸، پنج صیاد را با تیراندازی به سمت آنها زخمی و ۱۰ نفر از آنها را بازداشت کرده است.

به نظر می‌رسد که این آمار پس از افزایش تنش‌های اخیر در غزه به خاطر جابه‌جایی سفارت آمریکا به بیت‌المقدس شرقی افزایش یافته باشد.

گزارش شده است؛ نیروهای دریایی اسرائیل بارها از سمت ساحل به غزه تیراندازی کرده‌اند. از همین رو این نهادهای حقوق بشری نگران شده‌اند که اسرائیل بار دیگر تعداد بیشتری از صیادان غزه را نشانه رفته باشد.

ضبط قایق‌های صیادی و تجهیزات صید ساکنان غزه از دیگر برخوردهای صورت گرفته است. این رفتار نیروهای متخاصم برای فلسطینی‌های نوار غزه که راه دیگری برای امرار معاش و تامین مخارج زندگی ندارند، بسیار گران تمام شده است.

سال ۲۰۱۶ اسرائیل موافقت کرد که شعاع حضور صیادان در دریا از ۶ مایل به ۹ مایل برسد اما ژوئن همان سال از تصمیم خود بازگشت و اعلام کرد که صیادان باید همانند قواعد گذشته در دریا فعالیت کنند.

کد N1880082

وبگردی