آفتاب

استقبال نخست‌وزیر سوریه از مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه در دیدار با آخوندی

استقبال نخست‌وزیر سوریه از مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه در دیدار با آخوندی

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با نخست وزیر سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا )، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراهش که به سوریه سفر کرده اند روز پنجشنبه با عماد خمیس، نخست وزیر سوریه دیدار و دو طرف در این دیدار، تقویت روابط اقتصادی و فعال سازی توافقنامه های امضا شده و امضا کردن توافقنامه های جدید در راستای گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در حوزه های حمل ونقل، گمرک، بانک ها و پول، بیمه و بازسازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عماد خمیس با استقبال از مشارکت شرکت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانی در مرحله بازسازی سوریه بر اهمیت توسعۀ روابط در زمینه های مختلف و ایجاد پروژه های مشترک به نفع دو کشور و ملت دوست، تاکید کرد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به روابط سیاسی قوی میان دو کشور، بر آمادگی دولت سوریه برای ارائه امکانات مناسب در مرحله آینده تاکید کرد.

از سوی دیگر، عباس آخوندی با اشاره به اهمیت شراکت بین شرکت های سوریه و ایران و همکاری میان بانک ها، بر آمادگی دو بخش عمومی و خصوصی در ایران برای مشارکت در مرحله بازسازی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار که سامر خلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز حضور داشت در رابطه با اجرایی کردن توافقات تجارت آزادو فعال کردن تجارت خارجی ، مناطق آزاد و امکان سرمایه گذاری مشترک در منطقه آزاد در شهر صنعتی حسیاء با وزیر و راه و شهرسازی کشورمان بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دبیر کل ریاست کابینه سوریه، رئیس اداره برنامه ریزی و همکاری بین المللی، سفیر سوریه در تهران و سفیر ایران در سوریه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N1879809

وبگردی