آفتاب

حمله طالبان به ولایت «فراه» دفع شد

حمله طالبان به ولایت «فراه» دفع شد

طالبان اوایل روز گذشته از جهات مختلف به ولایت «فراه» حمله کرد و تلاش کرد کنترل آن را به‌دست آورد، اما کمی بعد با مقاومت نیروهای تقویت‌شده امنیتی مواجه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی افغانستان امروز -چهارشنبه- حمله شبه‌نظامیان طالبان که کنترل ولایت فراه در غرب این کشور را در دست داشتند، دفع کردند.

«عبدالبصیر سالنگی» والی فراه در این‌باره گفت که بیش از ۳۰۰ شبه‌نظامی طالبان در تبادل آتش در مرکز این ولایت کشته شده‌اند. طالبان اوایل روز گذشته از جهات مختلف به این ولایت حمله کرد و تلاش کرد کنترل آن را به‌دست آورد، اما کمی بعد با مقاومت نیروهای تقویت‌شده امنیتی مواجه شد. 

سالنگی همچنین گفت که در این درگیری‌ها دست کم ۲۵ نیروی دولتی کشته شده‌اند.

«امین رحمان مجددی» یک مقام رسمی اداره سلامت ولایت فراه گفت که از زمان شروع درگیری‌ها ۲۸ جسد به بیمارستان منتقل شده است و ۶۶ زخمی مورد مداوا قرار گرفته‌اند. به گفته او، بیشتر زخمی‌ها نیروهای امنیتی بودند. 

ژنرال «محمد رادمنش»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که فراه چهارشنبه از شبه‌نظامیان پاک‌سازی شده است و نیروهای افغان، طالبان را به بیرون از شهر رانده‌اند.

وی گفت: «مغازه‌های فراه امروز باز هستند و مردم در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند.»  

ولایت فراه در ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌های سنگینی بوده و مقام‌های رسمی و ریش‌سفیدان طایفه‌ای درخواست نیروهای اضافی را برای حمایت از نیروهای پلیس و ارتش کرده‌اند. 

 

کد N1878819

وبگردی