آفتاب

جوانان احزاب اصلاح‌طلب به دنبال همگرایی با جوانان احزاب اصولگرا هستند

جوانان احزاب اصلاح‌طلب به دنبال همگرایی با جوانان احزاب اصولگرا هستند

رئیس شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام لازم است تا صدای واحدی از ایران به گوش جهان برسد،لذا برای ایجاد همگرایی میان جریانهای سیاسی موجود جوانان احزاب اصلاح‌طلب به دنبال ایجاد گفت‌وگوی ملی با جوانان احزاب اصولگرا هستند.

پیام مجرد در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت نقد منصفانه دولت در زمانی که ترامپ از برجام خارج شده است، اظهار کرد: با وجود اختلاف میان دو جریان سیاسی اصلی کشور آمریکا، یک پیام و یک صدا بعد از خروج ترامپ از برجام به دنیا مخابره شده است؛ هم دموکراتها موافق برجام بودند و هم بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه خواهان ماندن آمریکا در برجام بودند. اما پس از اعلام تصمیم ترامپ یک صدای واحد از آنها به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است که در ایران هم یک صدای واحد از جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد؛ باید به سمت وحدت و گفت‌وگوی ملی حرکت کنیم. اگر جریان های سیاسی حاکم یعنی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالگرا پشت سر رئیس‌جمهور نباشند باعث می شود که رئیس‌جمهور قدرت چانه‌زنی لازم را در مذاکرات با اروپایی‌ها نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: برای آنکه دولت بتواند حداکثر خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات با اروپایی‌ها به دست آورد، لازم است تا تمام جریان‌های سیاسی با دولت همسو باشند. همسویی با دولت در حال حاضر به معنای حمایت از یک جریان سیاسی نیست بلکه به معنای همسویی و همراهی با کل نظام و منافع ملت و کشور است.

وی ادامه داد: نمی گوییم که نباید دولت را نقد کرد اما باید این نقد باید منصفانه و براساس واقعیت باشد. در این میان جوانان می توانند پیشگام هماهنگی در موضوع وحدت و انسجام ملی باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برای به انجام رسیدن برجام خارجی باید برجام داخلی تحقق پیدا کند، گفت: گفت‌وگوی ملی باعث می شود که یک پیام و یک صدای واحد از ایران به گوش جهان برسد و این اتحاد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر می کند. اگر آمریکا فکر می کند که ایران وارد مذاکرات موشکی می شود، وحدت و گفت‌وگوی ملی باعث می شود که این کشور قدرت واقعی بین‌المللی ایران را دریابد و دیگر خواهان مذاکره در حوزه قدرت ایران نباشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: جوانان اصلاح‌طلب در حوزه گفت‌وگوی ملی جلساتی را برگزار کرده و پیگیر تحقق این موضوع هستند. در این جلسات پیشنهاداتی مطرح شده است که قرار است در روزهای آتی با جریان اصولگرا مطرح شود.

مجرد گفت: جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در روز جوانان ماموریتی به جوانان اصلاح‌طلب دادند و خواستند تا گفت‌وگوی ملی را پیش بیاورند. بنابراین جوانان احزاب اصلاح‌طلب به دنبال همگرایی با جوانان جریان اصولگرا هستند تا پشت سر نظام و رهبری بتوانند پیام محکم، قاطع و جامعی به دنیا از جمله به ‌آمریکا بدهند.

انتهای پیام

کد N1878481

وبگردی