آفتاب

از تمدید قرارداد "یواخیم‌لو" تا جلسات مخفیانه تاج و کی‌روش

از تمدید قرارداد "یواخیم‌لو" تا جلسات مخفیانه تاج و کی‌روش

ثبات، حمایت، آزمون و خطا نکردن و بذر قهرمانی در آستانه جام جهانی کاشتن را از ژرمن‌ها یاد بگیریم.

حسین قدوسی:چرا آلمان قرارداد یواخیم لو را در آستانه‌ی جام جهانی تمدید کرد؟ این اقدام چه تاثیرات روحی، فنی و انگیزشی نزد بازیکنان خواهد داشت؟ الگوی ما تیم‌های عربی هستند یا فوتبال سرشار از هدف و ساختار و برنامه ژرمن‌ها؟ فارغ از همه سلایق و نظرات، عبور از کی‌روش بعد از  جام جهانی - در حالی که با چشم بهم زدنی باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برویم- به فوتبال ملی ما چه در جام جهانی و چه جام ملتها کمک می کند یا آسیب می زند؟ اینکه تمدید نشدن احتمالی قرارداد کیروش چه حکمت و علتی دارد، سوال بزرگ این روزهای فوتبال ماست و اینکه  جلسات مخفیانه، متوالی و چند ساعته تاج و کیروش در کمپ و پک برگزار می‌شودخبر اختصاصی مدال1!

سوالات بعدی این است که این جلسات با چه هدف و محوریتی برگزار می‌شود؟ تمدید قرارداد؟ رفع دغدغه‌های کی‌روش در راستای برنامه‌های آماده‌سازی و کاهش عصبانیت سرمربی تیم ملی با رفع برخی کمبودها و مشکلاتی که او را به شدت عصبانی کرده یا همه این موارد؟ آیا خروجی این جلسات پنهانی و به نوعی مشکوک و غیرعادی می‌تواند اعلام خبر تمدید قرارداد کی‌روش در آستانه جام جهانی باشد؟ آیا کی‌روش  پیشنهاد  شش ماهه‌ای که به او ارائه شده بود را می‌پذیرد یا اینکه تاج و وزارت ورزش کوتاه می‌آیند و خواسته کی‌روش مبنی بر قرارداد بلند مدت و جدید را می‌پذیرد؟ بطور کلی در پس پرده چه می‌گذرد؟ پروژه‌ی در دست اجرا و اقدام، پروژه عبور از کیروش بعد از جام جهانی در صورت ناکامی است یا تمدید با او قبل از جام جهانی؟ و یا شاید تلاش برای تمدید در صورت نتیجه گرفتن در جام جهانی؟آیا باید با کی‌روش مشروط و منوط به نتیجه رفتار کرد، یا مثل ژرمن ها در آستانه‌ی جام جهانی ثبات و حمایت را در دستور کار قرارداد؟ و در نهایت حالا که کی‌روش ما را تیم شکست ناپذیر آسیا  و بلای جان شیلی و آرژانتین کرده، باید بدنبال آزمون و خطا نبود و برای تمدید با او کار امروز را به فردا نسپرد؟

... و اصولا هدف، توان و قدرت ما در گروه مرگ جام جهانی تا چه حد است؟ بردن اسپانیا (قهرمان جهان)، مراکش (قهرمان جام آفریقا) و پرتغال (قهرمان اروپا) یا آبرومندیِ  باخت به غول‎‌های فوتبال جهان و شکست دادن شاخ‌های آفریقا؟

مدال 1 خبری را فاش کرده و می‌گوید خبری در راه است. تاج و کی‌روش در یک هفته اخیر جلسات متعدد و طولانیِ بسیاری در حاشیه‌ی اردوی تیم ملی داشته‌اند. دور از چشم همه ملی‌پوشان و البته رسانه‌ها. پشت درهای بسته بین رییسِ مصالحه‌جو و سرمربیِ عصبانی و گاها عصیانگر، اما موفق و مقتدر چه می‌گذرد؟ منتظر می مانیم و نتیجه از دو حالت خارج نیست. یا با تمدید قرارداد و رفع دغدغه‌های آماده سازی تیم ملی خیر در پیش است یا باز هم با  کامل و درست اجرا نشدن برنامه‌های  کیروش اوضاع به سمت بحران و اختلاف خواهد رفت.

 

251 41

کد N1878426

وبگردی