آفتاب
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد

هماهنگی، همدلی و محبت محور فعالیت ها در حج ۹۷ خواهد بود

هماهنگی، همدلی و محبت محور فعالیت ها در حج ۹۷ خواهد بود

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت اهمیت همکاری جمعی درموفقیت هرچه بیشترعملیات حج را یادآور شد و تاکید کرد: هماهنگی ، همدلی و محبت محور فعالیت ها در حج ۹۷ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که درمراسم افتتاحیه نشست کاربردی مدیران ستادی و استانی سازمان حج وزیارت در تهران سخن می گفت استمرارفضای آرام کنونی در حج امسال را مهم خواند و گفت: همه باید تلاش و همکاری کنند تا این فضا به حجاج و مردم منتقل شود.

وی خطاب به حاضران گفت: همه باید از تک روی پرهیز نموده تصمیم گیری ها جمعی اتخاذ و مشترک عمل شود و در اطلاع رسانی؛ استفاده از ابزارها و امکانات نو وفضای مجازی مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از مدیران کاروان ها خواست به راه اندازی کانال در پیام رسان های داخلی اهتمام ورزند و از این طریق علاوه بر ارتباط با حجاج ، خانواده ها را از لحظه های حضور زائران در سرزمین وحی مطلع نمایند.

وی افزود: استفاده ازاین روش ها درانتقال مطالب مورد نظرسازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به کاروان ها و حجاج و راهنمائی زائران و تسهیل دسترسی به هتل ها درمکه و مدینه وخیمه های عرفات و منا موثرو مفید است. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرهمچنین لزوم اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگی را خاطرنشان ساخت وگفت: این تصمیمات وفعالیت های فرهنگی باید زمینه بهره مندی حداکثری معنوی و فرهنگی زائران را فراهم کند.

وی افزود: از ظرفیت حضور زائران و شخصیت های فرهیخته و دیگر ظرفیت ها درحج امسال باید به درستی استفاده شود. 

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در ادامه تشکیل بیش از ۲۵ کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج گذشته را اقدامی سودمند ارزیابی و تاکید کرد: نباید آسیب های گذشته تکرار شود. در تصمیم گیری های اجرایی و فرهنگی جلب رضایت زائرمورد توجه قرار گرفته است ، هرچند رضایت صدردرصدی امکان پذیر نیست. 

وی تصریح کرد: در صورتی که نقطه ضعف و اشکالی مشاهده شد باید سریعا اصلاح و به گونه ای عمل شود که قبل ازعزیمت کاروان ها مشکلات مرتفع گردد و خدمت رسانی به زائران درست و ومنظم انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا تاکید براینکه هماهنگی ، همدلی و محبت محور فعالیت ها در حج ۹۷ خواهد بود، اظهار داشت: باید نسبت به بحران های احتمالی هشیار باشیم و برای هرحادثه احتمالی راهکارهای مختلفی را پیش بینی کنیم.

نماینده ولی فقیه حرکت درمسیرتحقق شعارحمایت از کالای ایرانی را از اولویت های حوزه حج و زیارت دانست و با اشاره به طرح تهیه سوغات حج از محصولات داخلی گفت: در طرح جدیدی که امسال با هدف کمک به تولید کالای ایرانی اجراء خواهد شد برندهای داخلی با قیمت مناسب به حجاج عرضه می شود و با این اقدام فرصت بیشتری نیز برای بهره مندی زائران از معنویت سفر حج فراهم خواهد شد. 

وی خواستارجدی گرفتن معاینات پزشکی و رعایت شان زائران در بازرسی های فرودگاهی شد و گفت: بدرقه زائران اعزامی از تهران در حسینیه ها و مساجد و نیامدن بدرقه کنندگان به فرودگاه از مشکلات می کاهد و موجب خواهد شد تا اعزام زائران با نظم وترتیب بهتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه دربخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته درپیگیری پرونده شهدای منا ومسجدالحرام اشاره کرد وافزود: پرداخت غرامت به بازماندگان شهدای حادثه سقوط جرثقیل درمسجدالحرام قرار است از طریق دفتر نمایندگی عربستان درسازمان ملل انجام شود وموضوع پرداخت دیه شهدای منا نیزدرحال پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: با فضای همدلی و همکاری موجود بین سازمان حج و بعثه امیدواریم به فضل خداوند حج امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود و با توجه به درخواست های بیشمار مردم، زمینه برای برگزاری عمره در سال آینده فراهم گردد. 

وی درپایان تلاش های صورت گرفته برای کاستن از تاثیرگذاری نوسانات بازار برقیمت حج را بیان کرد و گفت: در دیگر حوزه ها از جمله اسکان ، حمل و نقل و تدارکات نیز تلاش های خوبی صورت گرفته تا قیمت ها افزایش چشمگیری نداشته باشد. 

وی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هرجا که امکان داشت صرفه جویی کردند وقیمت تمام شده حج گذشته را که با کار کارشناسی استخراج شده است ملاک دریافت هزینه قرارداده اند.

کد N1878240

وبگردی