آفتاب

بعد از تصمیم ترامپ اجازه پذیرش دستور جدید از ایران را نداریم/ قراردادهای موجود باید اجرا شود

بعد از تصمیم ترامپ اجازه پذیرش دستور جدید از ایران را نداریم/ قراردادهای موجود باید اجرا شود

مدیرعامل شرکت زیمنس آلمان با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای گفت: بر اساس یافته‌های او کمپانی‌های جهانی دیگر اجازه پذیرش دستورات جدید از سوی ایران را ندارند وگرنه با اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا مواجه خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، «جو کیسر» مدیرعامل زیمنس آلمان گفته کمپانی او نمی‌تواند هیچ رابطه تجاری در ایران بعد از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام داشته باشد.

کیسر گفت: «بر اساس یافته‌های او کمپانی‌های جهانی دیگر اجازه پذیرش دستورات جدید از سوی ایران را ندارند وگرنه با اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا مواجه خواهند شد. قردادهای موجود باید اجرا شوند.»

وی گفت: «تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران به این معناست که کمپانی او باید تبعیت کند. اولویت با یک سیستم سیاسی است. اگر این اولویت بگوید که این کاری است که ما قرار است بکنیم، همان کار را می‌کنیم.»

زیمنس روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما به دقت تحریم‌های آمریکا را بررسی می‌کنیم. ما به همه محدودیت‌های کنترل صادرات در گذشته متعهد بودیم و در آینده هم همین‌طور خواهد بود.

شرکت زیمنس گفته که ارسال سه توربین گازی به ایران هنوز انجام نگرفته اما کسب و کار با ایران بخش بسیار کوچکی از درآمد کلی این شرکت است. زیمنس در آمریکا ۲۰ میلیارد دلار در سال کسب و کار دارد و تعداد کارکنانش در این کشور نزدیک به ۵۰ هزار نفر است.

کیسر گفته ما یک کمپانی جهانی هستیم. ما منافع و ارزش‌هایی داریم و باید بین این دو توازن برقرار کنیم.

 

 

کد N1878210

وبگردی