آفتاب

دلیل مسدود کردن فیلترشکن‌ها از زبان وزیر ارتباطات

دلیل مسدود کردن فیلترشکن‌ها از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، آذری جهرمی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های همراه اول افزود: اقدام شرکت زیرساخت این است که با فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها، تحت دستوری که آقای رییس جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی ارایه داده و منطق هم دارد، نباید اجازه دهد فضای کشور پر از باج‌افزار شود و باید جلوی اینها گرفته شود. به همین دلیل این حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است و مشکل مقرراتی درباره این مساله وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختلالات اینترنتی نیز توضیح داد: انسداد فیلترشکن‌ها نباید باعث افت کیفیت اینترنت و یا ایجاد مشکلاتی برای کسب و کارها شود. اختلالات اینترنتی موضوع بدی است که ما از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواستیم موضوع را بررسی کند و به اپراتورها هم در این باره تذکر دادیم.

آذری جهرمی ادامه داد: اما بنا نیست به این موضوع بپردازیم که با دستور فیلترینگی که آمده و با مخالفت بسیاری از مردم مواجه شده است، می‌توانیم به باج‌افزارها و فیلترشکن‌ها اجازه دهیم که در کشور توسعه پیدا کنند.


وی با تاکید بر مضرات استفاده از فیلترشکن بیان کرد: امیدواریم مسئولانی که متصدی فیلترینگ هستند، به این موضوع توجه داشته باشند زیرا این مسئله یک تهدید بزرگ است.

 

 

5656

کد N1878152

وبگردی