آفتاب

ابلاغ آئین‌نامه ارتقاء ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان بعد از ماه رمضان

ابلاغ آئین‌نامه ارتقاء ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان بعد از ماه رمضان

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین آئین‌نامه ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها بعد از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: براساس این آئین‌نامه دانشگاه‌ها ملزم می‌شوند از مهر سال جاری برنامه‌هایی را در جهت ارتقاء سطح مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها اجرایی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی در حاشیه نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو و مراکز استانی که امروز در وزارت علوم برگزار شد، به جزئیات آئین‌نامه ارتقاء ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس این آئین‌نامه امروز با حضور معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو تدوین شد. البته هنوز این پیش‌نویس قابل استناد نیست.

وی در خصوص هدف برگزاری نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو و مراکز استانی گفت: هدف از نشست امروز این بود که برنامه‌های پیشنهادی وزارت علوم در حوزه آموزشی به شور کارشناسان و معاونین آموزشی گذاشته شود و بعد از دریافت نقطه‌نظرات این افراد و انجام چکش‌کاری‌های لازم تصمیم نهایی در خصوص این برنامه‌ها اعمال شود.

دکتر شریعتی همچنین در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پیش‌نویس آئین‌نامه ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان تا پایان ماه رمضان نهایی شود و بتوانیم این آئین‌نامه را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین هدف از تصمیم پیش‌نویس آئین‌نامه ارتقای ظرفیت‌ اشتغال‌پذیری دانشجویان اشاره کرد و گفت: این برنامه در جهت ارتقای سطح مهارت‌افزایی دانشجویان دوره کارشناسی تعریف شده و هدفگذاری به گونه‌ای است که پایان شهریور ماه دانشگاه‌ها بتوانند این آئین‌نامه را اجرایی کنند.

دکتر شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید برنامه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری دانشجویان در دانشگاه‌ها عملیاتی می‌شود که البته اعلام جزئیات این برنامه در گرو بررسی و انجام مطالعات کارشناسی است که باید در طول ماه‌های آینده انجام بدهیم.

انتهای پیام

کد N1878101

وبگردی