آفتاب

ایران از تظاهرات‌ها در مرزهای نوار غزه حمایت مالی می‌کند

ایران از تظاهرات‌ها در مرزهای نوار غزه حمایت مالی می‌کند

آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ایران را به حمایت مالی از آن‌چه «کمپین حماس برای گسترش خشونت و حملات علیه اسرائیل تحت پوشش تظاهرات مردمی در مرزهای غزه» خوانده، متهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین‌بت، روز گذشته نتایج تحقیقاتش از شماری از فلسطینیان بازداشت‌شده توسط نیروهای اسرائیلی، که برخی از آنها از اعضای حماس هستند را منتشر کرد.

در این گزارش، ادعا شده است که حماس تظاهرات‌کنندگان فلسطینی را برای تجمع اعتراضی در نزدیکی دیوار مرزی تحریک می‌کند «تا دست به اقدام‌های خشونت‌‌بار و تخریب زیرساخت‌های امنیتی علیه اسرائیل بزنند» و ایران نیز از حماس در این تحرکات خشونت‌آمیز در طول دیوار مرزی با نوار غزه حمایت مالی می‌کند.

شین‌بت، اما، هیچ ادله و سند موثقی که دست داشتن ایران در اتفاقات اخیر در امتداد مرزهای غزه را تایید کند، ارائه نداد و فقط نوشت که رابطه حماس با ایران معلوم‌الحال است و این جنبش فلسطینی توسط تهران حمایت مالی می‌شود.

در اعتراض‌های میلیونی روز گذشته شهروندان فلسطین در نوار غزه بیش از ۵۵ شهروند فلسطینی در اثر شلیک گلوله ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند و بیش از دو هزار نفر نیز زخمی شدند.

موج تازه تظاهرات فلسطینی‌ها که البته چند هفته است ادامه دارد، همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس برگزار شده‌ است. تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، با استقبال اسرائیل و اعتراض فلسطینی‌ها، متحدان آمریکا و دیگر کشورها روبه‌رو شده‌ بود.

در این میان، کاخ سفید نیز بدون مسئولیت‌پذیری پیامدهای تصمیم خودسرانه‌اش برای یهودی‌سازی قدس، کشتار معترضان در نوار غزه را «متوجه حماس دانست».

 

کد N1878040

وبگردی