آفتاب
مدیرکل امور موزه های کشور خبر داد

افتتاح هزارمین موزه در ایران تا ۴ سال آینده

افتتاح هزارمین موزه در ایران تا ۴ سال آینده

مدیر کل امور موزه های کشور گفت: امیدواریم در ۴ سال آینده افتتاح هزارمین موزه کشور را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه ها پیش از ظهر روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

در این برنامه محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های کشور گفت: موزه به عنوان مهمترین ارکان هر جامعه، معیاری برای توسعه است. موزه محصول و موجب توسعه است. بسیاری از جوامع به تعداد و تنوع موزه ها اهمیت می دهند. اگر موزه ها در زندگی انسان جا نمی گرفتند، بسیاری از علومی که بشر را هدایت می کند، امکان خلق نداشتند. چگونه معماری امروز توانسته به چنین جایگاهی برسد، بدون اینکه از تجارت گذشته استفاده نکند.

وی گفت: امروز باشگاه های ورزشی هم برای اینکه بتوانند در بین طرفداران خودشان فعالتر باشند، تلاش می کنند که تاریخ خود را حفظ کنند. امروزه جامعه ایرانی به این نیاز رسیده که باید در حفظ هویت خودش کوشا باشد و تلاش کند بدون اینکه نیاز جدی به دولت داشته باشد، گذشته خود را نگهدارد. تک تک جامعه این احساس را دارد که باید در جهت حفظ هویت خود گام بردارند.

کارگر افزود: در حوزه تعداد موزه های خصوصی در کشور ۱۲۰ درصد رشد داشته ایم. تقاضا از سوی بخش خصوصی مجموعه داران و غیره بسیار زیاد است. آنها می خواهند که موزه ایجاد کنند. ما باور داریم هر آنچه که به موزه برسد، به جاودانگی خواهد رسید و موزه پاسخی به جاودانگی است.

کد N1878032

وبگردی