آفتاب

از ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تا خط و نشان وزارت بهداشت برای متخلفان دارویی

از ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تا خط و نشان وزارت بهداشت برای متخلفان دارویی

خطر وقوع سونامی در منطقه مکران، خط و نشان وزارت بهداشت برای متخلفان بازار دارو، شرایط شرکت در «آزمون استخدامی آموزش و پرورش»، تصویب و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان از سوی دولت و ... برخی از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا دربیست و چهارمین روز اردیبهشت ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

تصویب و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان از سوی دولت

دکترسیدتقی نوربخش از تصویب و ابلاغ میزان افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان از سوی هیأت دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق دریافت می کنند، ۱۹.۵درصد و افزایش حقوق سایر سطوح ١٣ درصد است. همچنین مابه التفاوت مربوطه به افزایش حقوق حداقل بگیران ٣١ اردیبهشت ماه و درباره سایر سطوح نیز در خرداد ماه پرداخت می شود. 

شورا تسلیم خرده فرمایشات پدرخوانده‌ها نشد

محمد جواد حق شناس اعلام کرد مهمترین برنامه افشانی به عنوان شهردار پایتخت، مدیریت انتظارات است. رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با بیان اینکه تصمیم شورا و انتخاب شهردار نشان داد که تسلیم خرده فرمایشات پدرخوانده‌ها در بیرون نشده است، گفت:‌ ما به تجارب بزرگان که قبلا در شورا و مدیریت شهری بوده‌اند احترام می‌گذاریم؛ اما قواعد دموکراتیک و حقوق شهروندی حکم می‌کند با احترام با اعضای شورای شهر سخن گفته شود و حتی اگر مخالف هم هستند احترام را رعایت کنند و این درست نیست که برخی تصمیم شورا و گزینه‌های شهرداری را زیر سوال ببرند و حتی ترکیب آنها را غیر واقعی و کمدی تلقی کنند. 

انتظار داریم حکم افشانی زودتر امضاء شود

محسن هاشمی با اشاره به اینکه انتظار داریم حکم افشانی زودتر امضاء شود، در مورد شائبه رفتن برخی از معاونین از شهرداری گفت:‌ شورا دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها ندارد؛ اما شاخص‌هایی مشخص شده که بر اساس آن انتخاب ‌ها صورت می‌گیرد. 

رییس شورای شهر تهران  در مورد تایید صلاحیت افشانی ادامه داد: روز گذشته پرونده افشانی را به وزارت کشور ارسال کردم و بر اساس قانون وزیر کشورتا  ۲۰ روز فرصت دارد که حکم شهردار را امضاء کند اما چون  افشانی معاون وی است انتظار داریم این روند سریع تر اتفاق بیفتند.

بدهی ۸ کلانشهر برابر با نیمی از بودجه عمومی دولت

حجت الله میرزایی با اشاره به نیاز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در افق پنج‌ساله برای اداره امور جاری، انجام تعهدات ناتمام و بازپرداخت بدهی‌ها، از بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی برای هشت کلانشهر خبر داد. 

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در حاشیه چهارمین کنفرانس مدیریت شهری و دهمین جشنواره بین المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: به زودی سامانه "پژوهش یار" ملی خواهد شد تا همه پژوهشگران در سطح کشور دستاوردهای مرکز مطالعات خود را برای استفاده رایگان از مطالعاتشان و همچنین جلوگیری از انجام مطالعات موازی بارگذاری کنند.

موادفروشان واتس‌اپی با ۲۵ کیلو حشیش دستگیر شدند

سرهنگ محمد بخشنده  از دستگیری توزیع کنندگان اینترنتی مواد مخدر با ۲۵ کیلوگرم حشیش در پارک چیتگر خبر داد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مبارزه با سوداگران مرگ در فضای حقیقی با همکاری پلیس فتا فضای مجازی را نیز رصد کرده و نسبت به برخورد با افرادی که بخواهند با سوء استفاده از این فضا اقدام به توزیع مواد مخدر کنند نیز اقدام خواهد کرد.

رسیدگی به مشکلات ۵۲۰ تهرانی‌ در دیدار چهره به چهره با فرماندهان پلیس

سردار حسین رحیمی از ارائه خدمات انتظامی و رسیدگی به مشکلات ۵۲۰ نفر از شهروندان تهرانی در دیدار چهره به چهره با شهروندان خبر داد.

رییس پلیس پایتخت در حاشیه حضور خود و روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ در محل پلیس امنیت جهت ارتباط مستقیم با مردم در جمع خبرنگاران گفت:‌ امروز ۵۲۰ نفر از شهروندان به بنده و روسای پلیس آگاهی، مواد مخدر و ... مراجعه کرده و مسائل و مشکلات خود را منتقل کردند.

ناگفته‌هایی از درآمدهای هزاران میلیاردی مدارس از کمک‌های اولیاء

 منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بارها اعلام شده پول گرفتن از اولیاء ممنوع است اما آیا خبر دارید چقدر از والدین پول می‌گیریم؟ ۸۵ هزار مدرسه در سامانه یکپارچه ثبت نام شدند و ما در آبان گزارش جمع آوری ۲۸۰۰ میلیارد تومان از محل کمکهای مردمی در ۱۸ هزار مدرسه را احصاء کردیم.سامانه یکپارچه داشت اجرا می‌شد اما برخی مدیران مدارس فشار آوردند و معاون وقت آن را متوقف کرد.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از مردم پول می‌گیریم گفت: این در حالی است که باید برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان بابت پرداخت آب و برق مدارس از سازمان برنامه التماس و خواهش کنیم. یک مدیر من در مدرسه‌ای باید با چند میلیارد تومان پول سروکار داشته باشد و یک مدرسه‌ای در سیستان و بلوچستان با صدهزار تومان!.

[p] زمان برگزاری «آزمون» پایه دهم مدارس نمونه دولتی و سمپاد اعلام شد

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه سمپاد و نمونه دولتی را اعلام کرد. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد گفت: آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد ۱۱ خرداد برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در «آزمون استخدامی آموزش و پرورش»

دفترچه راهنمای پنجمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش برای سال ۹۷ ، بعدازظهر روز گذشته منتشر و به این ترتیب ثبت نام از متقضاضیان در سایت سازمان سنجش آغاز شد و تا ۳۱ اردییبهشت ماه ادامه دارد. قرار است ۱۸ هزارو ۲۰۷ نفر در این آزمون پذیرفته شوند که حدود ۱۵ هزار نفر از آنها وارد وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

کاهش ۵۰ درصدی «سوءتغذیه» کودکان روستامهدها و مناطق حاشیه‌نشین

محمد نفریه از کاهش ۵٠ درصدی سوء تغذیه کودکان در مناطق حاشیه‌ای و روستامهدها به دنبال توزیع یک وعده غذای گرم در این مراکز خبر داد. به گفته مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر ٧۵٠٠ روستامهد و ١۴٠٠ مهد کودک در مناطق حاشیه‌ای مشغول فعالیت هستند و سازمان بهزیستی از آنها حمایت می‌کند. در این مراکز یک وعده غذای گرم در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. توزیع یک وعده غذای گرم، کار مشترک سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و وزارت رفاه است و در مناطقی بنابر اعلام وزارت بهداشت سوء تغذیه وجود دارد، این طرحاجرا می‌شود.

ثبت ۱۶ هزار کودک آزاری در نیمه نخست سال گذشته

محمد فرجی‌ها درهمایش آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای پیشگیری از کودک‌آزاری با تاکید بر شهر مشهد که در تالار شهر برگزارشدگفت: آمار کودک‌آزاری در ایران خیلی بیشتر از آماری است که در نهادهای رسمی اعلام می‌شود. براساس آماری که اعلام شده در شش ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۶ هزار کودک آزاری در کشور ثبت شده است. شاید میزان کودک‌آزاری در کشور سالانه به حدود چند صد هزار مورد برسد. به گفته  این دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی  اگر قرار است برنامه‌ پیشگیری از کودک‌آزاری طراحی کنیم باید این برنامه از دل تحقیقات و پرسش‌هایی که از کودکان پرسیده می‌شود  برآید.

تجهیزات پزشکی گران شد یا ارزان؟

به دنبال قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی در سال جاری، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، سه راهبرد قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی را تشریح کرد. دکتر رضا مسائلی با بیان اینکه نظارت‌های ما از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود و پایش دیتاها و پردازش اطلاعات در این حوزه بر عهده ستاد وزارت بهداشت است، تاکید کرد: بنابراین در قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی، ما نرخ‌ها را با نرخ‌های بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای مقایسه کردیم و سه راهبرد کاهش قیمت، ثابت ماندن نرخ و یا افزایش آنها زیر نرخ تورم را پیش برده‌ایم.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در ایران؛ دستاورد برجام 

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در حوزه سلامت اشاره کرد و راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در کشور را یکی از دستاوردهای برجام خواند. 

خط و نشان وزارت بهداشت برای متخلفان بازار دارو/ دستور "وزیر" برای تشدید بازرسی‌ها

[p]دکتر ایرج حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت درباره برخی اظهار نگرانی‌ها مبنی بر کمبود برخی اقلام دارویی به دلیل نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام، ضمن رد این موضوع و با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای تشدید بازرسی‌ها در حوزه دارو و تجهیزات، گفت: تعدادی اندک می‌خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما قطعا با آنها برخورد قانونی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتی مبنی بر کمبود برخی اقلام دارویی و یا عدم تامین مواد اولیه برای کارخانه‌های تولید دارو به دلیل نرخ ارز و بحث خروج آمریکا از برجام گفت:‌ اولا ترامپ شش روز پیش تصمیمش را در خصوص خروج از برجام اعلام کرد و این تصمیم سه ماه دیگر اجرا می‌شود. حال برخی می‌خواهند از این وضعیت سوء استفاده کنند. 

خطر وقوع سونامی در منطقه مکران

بهزاد لایقی با اشاره به وجود خطر وقوع سونامی در سواحل مکران، بر ضرورت ایجاد شبکه هشدار هواشناسی در این منطقه تاکید کرد.  

مدیر مرکز علوم جوی و اقیانوس‌شناسی سازمان هواشناسی سونامی را پدیده مهمی برای سواحل مکران معرفی و در این باره تصریح کرد: عامل ایجاد سونامی زمین‌شناختی و زلزله‌های زیر بستر دریا است که باعث ایجاد امواج بلندی در سطح دریا می‌شود و اگر این امواج قدرت زیادی داشته باشند، سبب تخریب ساحل هم می‌شوند. آنچه موجب نگرانی می‌شود این است که به موازات خط ساحل در داخل دریای عمان منطقه فرونشست مکران را داریم که از بندر گواتر شروع می‌شود و تا سواحل پاکستان و نزدیک جاسک ادامه می‌یابد. این منطقه محل برخورد دو صفحه تکتونیکی است به طوری که یک صفحه به زیر یک صفحه دیگر می‌رود و در هر سال صفحه رویی دو میلی‌متر بالاتر می‌رود و باعث افزایش ارتفاع مکران از دریا می‌شود. 

تیترهای زیر نیز پنج خبر پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا زمان انتشار این گزارش هستند:

خطر وقوع سونامی در منطقه مکران

شرایط شرکت در «آزمون استخدامی آموزش و پرورش»

۱۰هزار دانش‌آموز معتاد نیازمند درمان

"درمان" در سال سخت "سلامت"

امید به درمان تصلب شرائین فقط با یک تزریق

انتهای پیام

کد N1877585

وبگردی