آفتاب
پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل (IGW) در راستای فراهم شدن امکان ترانزیت ترافیک دیتا و اتصال به اپراتورهای منطقه ای با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل بهره برداری شد

پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه روز جهانی ارتباطات، پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل و نیز پروژه توسعه شبکه انتقال (تدبیر) عصر امروز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به بهره برداری رسید.

پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل (IGW) با توجه به افزایش درخواست پهنای باند اینترنت از سوی اپراتورهای ارتباطی و نیاز شبکه زیر ساخت برای اتصال به اپراتورهای منطقه ای و فراهم شدن امکان ترانزیت ترافیک دیتا به اجرا درآمد.

با اجرای این پروژه علاوه بر قابلیت های توسعه پذیری و دسترسی بالا در اجزای شبکه امکان مدیریت در مقابل خرابی های شبکه نیز وجود دارد.

از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه می توان به دریافت ۲.۴ ترابیت پهنای باند بین الملل، فراهم شدن امکان توزیع پهنای باند اینترنت در ۷ مرکز و ایجاد یک شبکه ترانزیت بین المللی و تفکیک داخلی از خارجی اشاره کرد. این پروژه علاوه بر افزایش درآمد ارزی، سهم کشور را از بازار ترانزیت منطقه نیز افزایش می دهد.

در این پروژه تجهیزات انتقال در ۱۲۸ ایستگاه مخابراتی و لینک های فیبرنوری در درگاههای مرزی و ۴ درگاه ارتباط مرزی شمال به جنوب برقرار شد.

در همین حال محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات از پروژه توسعه شبکه انتقال (تدبیر) با هدف تامین نیازمندی های زیرساخت انتقال شبکه ارتباطی کشور در راستای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات و دولت موبایل بهره برداری کرد.

با اجرای این طرح، پهنای باند و ظرفیت ترافیک داخلی به میزان ۱۲ ترابیت، شبکه دیتای درگاههای داخلی به ۴.۲ ترابیت و ظرفیت ترانزیت دیتای بین الملل به ۲ ترابیت افزایش می یابد.

در همین حال تجهیزات این شبکه در ۲۲۴ ایستگاه ارتباطی کشور نصب و راه اندازی شده است.

کد N1877544

وبگردی