آفتاب
محمدرضا شفیعی کدکنی استاد زبان و ادبیات فارسی و از شاعران مطرح، با حضور در منزل محمدرضا باطنی، زبانشناس پیشکسوت که مدتی است از بستر بیماری رهایی یافته، عیادت کرد.

عیادت شفیعی کدکنی از محمدرضا باطنی/ زبانشناس دوباره دست به قلم شد

عیادت شفیعی کدکنی از محمدرضا باطنی/ زبانشناس دوباره دست به قلم شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باطنی که جمعه دو هفته پیش (۷ اردیبهشت) به علت پایین آمدن فشار خون و به تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، چند روزی است که از بیمارستان به منزل باز گشته و دوران نقاهت را  سپری می‌کند.

محمدرضا شفیعی کدکنی عصر روز شنبه با حضور در منزل باطنی، از وی عیادت کرد. در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید و ایرج پارسی‌نژاد و علی دهباشی هم حضور داشتند، دو استاد از  ایام دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و تاسیس گروه زبانشناسی توسط دکتر محمد مقدم و روش کار او خاطراتی بیان کردند.

در عیادت شفیعی کدکنی از باطنی، همچنین از دکتر هرمز میلانیان و دیگر دانشجویان دوره اول زبانشناسی که هم اکنون از استادان بنام این رشته در دانشگاههای ایران هستند، یاد شد.

شفیعی‌کدکنی از سال‌های تدریس باطنی و روش کار و تدریس و جدیت او در امور علمی به همراه روحیه عدالت طلبانه و حق‌جویی وی یاد و اشاره کرد به مناسبتی در چند جلسه درس زبانشناسی دکتر باطنی حضور داشته و اینکه خاطره مطالبی که در آن ساعات کلاس مطرح می‌کرد، با است و به یاد دارد.

در بخشی دیگر از این دیدار، باطنی از پزشکان خود، دکتر میر مجلسی، دکتر جزایری و دکتر قباد اظهار رضایت کرد و همچنین گفت: از چند روز دیگر نگارش مقاله‌ای را برای شماره آینده بخارا آغاز می‌کنم.

کد N1877091

وبگردی