آفتاب

بازدید ۵ میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب/ احداث ۳ بیمارستان در غرب، شرق و جنوب تهران در آینده‌ نزدیک

بازدید ۵ میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب/ احداث ۳ بیمارستان در غرب، شرق و جنوب تهران در آینده‌ نزدیک

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران، با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری موفق  سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه نمادی از اندیشه ورزی مردم تهران و ایران است امسال با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شد  و نمایشگاهی در شأن و طراز نظام جمهوری اسلامی بود.

مقیمی با اشاره به میزان قابل تأمل جمعیت بازدید کننده از این نمایشگاه ادامه داد: تاامروز جمعیتی بالغ بر ٥میلیون نفر از سراسر کشور و سایر کشورها از این نمایشگاه بازدید کردند و بنظر می رسد در ارتقای سطح سرانه مطالعه در استان و کشور موفق بوده ایم.

وی در ادامه با اشاره به کمبودهای سرانه‌های فرهنگی در شهرتهران ادامه داد: در شهر تهران به استثنای تالار وحدت که یک مجموعه فرهنگی با استانداردهای جهانی است، سالن دیگری وجود ندارد و باید در زمینه احداث سالنی مشابه تالار وحدت اقدام کنیم .

وی در ادامه از تهیه طرح احداث، جانمایی و احداث ۳ بیمارستان در غرب، شرق و جنوب شهر تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با مذاکراتی که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم، این اراده در مجموعه وزارت بهداشت وجود دارد که در صورت تأمین زمین برای احداث و تجهیز این بیمارستان‌ها اقدام کند.

استاندار تهران همچنین از جانمایی زمین در مناطق غرب و جنوب تهران برای احداث دو بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: در منطقه جنوب تهران و در شهر آفتاب زمینی به مساحت ٧٠ هکتار جانمایی شده است و ظرف ١٥ روز می بایست طرح مذکور به تصویب و با پیمانکار بیمارستان وارد مذاکره شویم.

کد N1876811

وبگردی