آفتاب

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه به طور رسمی از آقای "مایتریپالا سیریسنا" رئیس جمهوری سریلانکا در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین، روحانی و آقای "سیریسنا" در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا، از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دیدند.

در حضور روسای جمهور دو کشور انجام شد؛  امضای پنج سند همکاری مشترک میان ایران و سریلانکا

بعد از انجام مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهور سریلانکا، با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا، چهار یادداشت تفاهم همکاری مشترک و یک برنامه مبادلات فرهنگی میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

یادداشت تفاهم همکاری در مبارزه با مواد مخدر، روانگردانها و پیش سازها، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه سلامت، علوم پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی، یادداشت تفاهم همکاری میان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و موسسه استاندارد سریلانکا در زمینه استانداردسازی، اندازه گیری، آموزش، خدمات آزمایشگاهی و ارائه گواهی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنعت فیلم میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم جمهوری دمکراتیک سوسیالیست سریلانکا و برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان ایران و سریلانکا برای سالهای 1397 تا 1400، به منظور توسعه بیش از پیش همکاری ها و تعاملات دو کشور با حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسیدند.

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

در ادامه روسای جمهور دو کشور وارد نشست خبری بعد از دیدار شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در کنفرانس خبری مشترک خود با رییس‌جمهور سریلانکا با اشاره به اینکه اساس سیاست خارجی ایران بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین‌المللی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر توافقی که آن را امضا کرده کاملا به تعهدات خود پایبند بوده است با این وجود شاهدیم که آمریکا از برجام خارج شده است و این به معنای زیر پا گذاشتن اخلاق، سیاست، دیپلماسی و مقررات بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که پنج کشور دیگر عضو برجام به تعهدات خود عمل کنند و به ایران تضمین دهند که منافع ایران با ادامه برجام، تضمین می‌شود، این توافق باقی می‌ماند.

این خبر درحال تکمیل است...

2929

کد N1876588

وبگردی