آفتاب

شرایط جدید صادرات هنوز ابلاغ نشده است

شرایط جدید صادرات هنوز ابلاغ نشده است

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: طبیعتا راه اندازی سامانه جدید تجاری تا جا بیفتد وقت می‌برد و راه‌هایی که از طرف معاون اول رئیس‌جمهور برای صادرات ابلاغ شده می‌تواند راهکارهای مناسبی باشد که البته شیوه اجرایی آن در حال تنظیم است و هنوز ابلاغ نشده است.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: بعد از سیاست‌های جدید ارزی و راه‌اندازی سامانه تجاری فرصت جدیدی برای صادرکنندگان به عراق و افغانستان ایجاد شده که طبیعتا باعث رونق بیشتری خواهد شد.
به گفته وزیر اسبق بازرگانی، به نظر می‌رسد ظرف یک ماه آینده تمامی نارسایی‌های این شیوه‌های جدید حل و فصل می‌شود و برای صادرات چندان مشکلی ایجاد نخواهد شد مگر آنکه شرایط جدیدی به خاطر برجام پیش آید.
آل اسحاق درباره آینده برجام بعد از خروج آمریکا اظهار کرد: باید منتظر چند هفته‌ای که دولت برای مذاکره با طرف‌های دیگر برجام مطرح کرده است، باشیم. همین طور فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تضمین‌های اروپا تا تکلیف ما با اروپا هم مشخص شود. اگر قرار باشد با اروپا ادامه دهیم یک تحلیل و برخورد دارد و اگر قرار باشد اروپا هم مثل آمریکا باشد تحلیل دیگری دارد. برای همین باید منتظر دو - سه هفته آینده باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی معتقد است که وضعیت قراردادهایی که بعد از برجام بسته شده است وابسته به این دو گزینه است و بستگی دارد که آیا برجام با اروپا ادامه پیدا کند یا خیر.
به گزارش ایسنا، هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج شد و این اتفاق در حالی افتاد که طرف‌های دیگر برجام یعنی سه کشور انگلستان، آلمان، فرانسه و دو کشور روسیه و چین پایبندی خود را به برجام اعلام کردند و رئیس جمهور کشورمان نیز اظهار کرد که ایران به همراه این پنج کشور فعلا در برجام خواهند ماند و مذاکراتی را با این پنج کشور درباره آینده برجام طی هفته های آینده انجام خواهد داد.
در این رابطه موضوع برخی قراردادهای امضا شده پس از برجام با کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام مورد بحث قرار گرفته است که مسئولان کشورمان تاکید کرده‌اند که با خروج آمریکا از برجام اتفاق خاصی برای این قراردادها نخواهد افتاد.
انتهای پیام

کد N1876498

وبگردی