آفتاب

سیاست ما برای ادامه برجام مقاومت و تامین منافع ملی است

سیاست ما برای ادامه برجام مقاومت و تامین منافع ملی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در ادامه برجام باید مقاومت کرده وعقب نشینی نکنیم، گفت: ما به هیچ کشوری جز ملت خودمان اعتماد نداریم و با تکیه بر آنها در راستای تامین منافعشان برجام را جلو می بریم.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه حضور ایران در برجام منوط به تامین منافع ملی است، گفت: با توجه به اینکه برجام تعهد چندجانبه و مصوبه شورای امنیت است، جامعه جهانی و همه کشورهای عضو سازمان ملل متعهد به اجرای آن هستند. حال که ترامپ از برجام بیرون آمده این حق برای ایران وجود دارد که بلافاصله از برجام خارج شود یا اینکه برای تامین منافعش نسبت به ماندن یا نماندن در برجام تصمیم گیری کند.

وی افزود: در این بین اگر سایر کشورها بخواهند تحت تاثیر آمریکا علیه ما تحریم‌هایی را اعمال کرده و ما را تحت فشار قرار دهند، حضور ما در برجام هیچ منفعتی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، در مورد ضمانت سایر کشورها بر پایبندی شان بر برجام گفت: عملکرد این کشورها بهترین ضمانت است. باید ببینیم اروپایی‌ها در ادامه راه با ما همکاری می کنند یا اینکه تحت فشار آمریکا به تعهداتشان عمل نمی کنند. اگر این اتفاق رخ داد ما نیز برای تامین منافع مردم چاره‌ای جز خروج از برجام نداریم. باید صبر کنیم تا در ادامه راه ارزیابی های لازم ر ا انجام دهیم.

دهقانی با تاکید بر اینکه ما به هیچ کشوری اعتماد نداریم، اظهار کرد: ما تنها می توانیم به مردمانمان اعتماد کنیم چون همه کشورها به دنبال منافع ملی خودشان هستند و هرگونه روابطی نیز براساس قواعد و قوانین بین‌المللی صورت می گیرد. پس اولویت ما تامین منافع مردم و خواست آنها است. باید ببینیم در ادامه راه مقررات و قواعد بین‌المللی خواست مردم را تامین می کند یا خیر تا براساس آن برای ماندن یا نماندن در برجام تصمیم گیری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید راهکار مقاومت را در پیش بگیریم، گفت: ما در حال ارزیابی طرف مقابل هستیم. پس باید بدون عقب نشینی پا را جلوتر گذاشته و اگر ببینیم ادامه برجام به منافع ملی آسیب می‌رساند سیاست دیگری را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

کد N1876237

وبگردی