آفتاب
وزیر دادگستری در دیدار با دادستان کل پاکستان، گفت: برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست نیاز بیشتری به همکاری داریم.

نیازمند همکاری بیشتر پاکستان برای مبارزه با گروه‌های تکفیری هستیم

نیازمند همکاری بیشتر پاکستان برای مبارزه با گروه‌های تکفیری هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا آوایی در دیدار با «اشتر اوصف علی» دادستان کل پاکستان، اظهار کرد: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد؛ لذا انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش دردهای مشترکمان باشد.

وی افزود: قوه قضائیه پاکستان قوه مستقلی است و باید به قضات پاکستان این عزت و اقتدار را تبریک بگوییم.

آوایی ادامه داد: از نکات قوه قضائیه کشور ما استخدام قضات فاضل است که در مقابل فشارها بتوانند مقاومت کنند و شرافت حرفه‌ای خود را معامله نکنند.

وی تصریح کرد: ما در زمینه مشترکات می‌توانیم بیش از پیش با همدیگر همکاری کنیم و هیچ مانعی برای توسعه روابط مان وجود ندارد و کافی است که فقط اراده کنیم. تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند به ما کمک کند. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه این دیدارها می‌تواند در بحث‌های حقوق بشری موثر باشد ادامه داد: ملتی هستیم متفاوت با غرب، اما متعالی، منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر ارزش‌های خود را کنار بگذاریم و تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم. شاهد هستید در چند سال اخیر به خاطر ضربه زدن به کشورمان از اسلام که این اندازه فهم و عقلانیت را داراست چه چهره‌ای را در دنیا نشان دادند اسلام را به عنوان دینی جدا از منطق نشان دادند؛ لذا در این فضا ما برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریست نیاز بیشتری به همکاری داریم. همچنین در زمینه قاچاق مواد مخدر ما تلاش داریم که این معضل را ریشه کن کنیم. 

وی افزود: ما فرهنگ و زبان و دردهای مشترک داریم و می‌توانیم درمان مشترکی برای غلبه بر این مشکلات پیدا کنیم. 

وزیر دادگستری تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی مجموعه قضایی بتوانیم تیم مشترکی را برای همکاری‌های حقوقی و قضایی و بررسی پیشنهادات موجود تعیین کنیم. 

در ادامه این دیدار اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت: روابط دو کشور ایران و پاکستان روابط دوستانه و با ایدیولوژی و جغرافیای مشترک است و اسلام حلقه اتصال این دو کشور است.

دادستان کل پاکستان افزود: پاکستان کمک‌ها و حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند و پشتیبان ایران است، امیدواریم این همکاری‌ها بین دو کشور ادامه یابد.

وی افزود: موضوعاتی همچون انتقال تجارت و همکاری‌های دو جانبه و ... در دستور کار دو طرف قرار دارد. امیدواریم در قالب همکاری با یکدیگر سطح تبادلات را ارتقاء ببخشیم.

دادستان کل پاکستان گفت: ظرفیت‌های خوبی جهت مبارزه با مواد مخدر در دو کشور وجود دارد و ما در مرکز بین المللی داوری نیز می‌توانیم همکاری‌های مجدانه‌ای داشته باشیم. همچین تبادل دانشجویان حقوقی نیز از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. 

کد N1876040

وبگردی