آفتاب

هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در کردستان آغاز شد

هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در کردستان آغاز شد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی از امروز به مدت سه روز در دانشگاه کردستان آغاز شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 14 تیم دانشگاهی با هم با مناظره خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، مجید آوج، امروز در آیین افتتاحیه مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه پس از برگزاری موفقیت‌آمیز دوره‌های پیشین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، دوره هفتم این مسابقات با مشارکت جهاددانشگاهی، دانشگاه‌های سطح استان و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: هفتمین دوره استانی مسابقات مناظره دانشجویی استان کردستان با حضور 14 تیم از امروز در تالار فردوسی دانشگاه کردستان به راه افتاد.

وی هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی را ترویج فرهنگ گفت‌وگو و آزاداندیشی، تحقیق و پژوهش، فن سخنوری و انتقادپذیری در میان دانشگاهیان دانست و افزود: 70 آیتم مختلف برای مناظرات دانشجویی دانشگاهی استان کردستان تعریف شده بود که تیم‌های شرکت کننده موضع خود را نسبت به آن گزاره در مقام موافق یا مخالف اعلام کردند و بر اساس جدول زمان‌بندی متناسب با تیم‌های مخالف و موافق در یکی از مباحث، شرایط مناظره مهیا گردید.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اعلام اینکه فینال مسابقات در روز سه شنبه 25 اردیبهشت‌ماه جاری در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از اختتامیه مسابقات تیم‌ برتر به مرحله منطقه‌ای و پس از آن به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

وی ضمن ابزار خرسندی از استقبال پرشور دانشجویان از این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: مسابقات مناظره دانشجویی، فرصت مغتنمی را در راستای شکل‌گیری فرهنگ پژوهش، تحقیق، گفت و گو، احترام به رأی دیگران، سخنوری و تبادل نظرات فراهم می‌سازد.

انتهای پیام

کد N1875957

وبگردی