آفتاب

روسیه ۶ میلیارد یورو اوراق قرضه منتشر می کند

روسیه ۶ میلیارد یورو اوراق قرضه  منتشر می کند

طبق یکی از الحاقیه های قانون بودجه، وزارت دارایی روسیه در نظر دارد ۶.۹۶۸ میلیارد دلار اوراق قرضه اروپایی ۳۰ ساله در بازارهای روسیه و بین المللی در سال ۲۰۱۸ منتشر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پیش‌تر در ماه مارس کنستانتین ویشکوفسکی- رئیس بخش بدهی وزارت دارایی روسیه به خبرنگاران گفت: این وزارتخانه در سال  ۲۰۱۸ صدور اوراق ۱۱ ساله جدید اروپایی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار و اوراق ۳۰ ساله روسی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را در نظر دارد. ویشکوفسکی گفت: وزارت دارایی از نظر قانونی این فرصت را دارد که اوراق قرضه ای به ارزش ۷ میلیارد دلار که شامل ۴ میلیارد دلار به عنوان مبادلات ارزی و ۳ میلیارد دلار برای افزایش منابع بودجه است را منتشر کند. در حال حاضر ۸۰۰ میلیون دلار از این وجوه وارد بودجه شده و این بدان معناست که ۲.۲ میلیارد دلار باقی مانده است.

این الحاقیه در وب سایت فدرال روسیه به عنوان اسناد قانونی منتشر شد. در عین حال وزارت دارایی اعلام کرد امسال ۴۳.۷ میلیارد دلار از درآمد های نفتی و گازی را برای خرید ارزهای خارجی در بازارهای داخلی استفاده می کند تا خریدها را پنج برابر بیشتر از سال گذشته تقویت کند.

گزارش شده است مقامات وزارت دارایی روسیه از فوریه ۲۰۱۷ تاکنون اقدام به خرید ارزهای خارجی در بازار داخلی با استفاده از مازاد پول های نفتی کرده اند. سال گذشته این وزارت خانه ۱۳.۴ میلیارد دلار صرف انجام چنین تراکنش هایی کرد که این ارزهای خریداری شده صرف پر کردن صندوق ثروت این کشور می شود.

پیشتر در ابتدای امسال سرگی استورچاک- معاون وزیر دارایی روسیه- گفته بود برنامه ای برای صدور اوراق قرضه اروپائی به یورو و یوان وجود دارد.

انتهای پیام

کد N1875840

وبگردی