آفتاب
دومین جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه ۱۴ در سال ۹۷ با محوریت تحلیل عملکرد سال ۹۶،تشریح برنامه های سال ۹۷ وبرنامه ریزی جهت تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری این منطقه برگزار شد.

۶۷ پروژه شاخص در سال ۹۷ برای افزایش کیفیت زندگی درجنوب شرق تهران

۶۷ پروژه شاخص در سال ۹۷ برای افزایش کیفیت زندگی درجنوب شرق تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه فرهود حمیدی فراهانی شهردار منطقه ضمن تبریک فرارسیدن ایام و اعیاد شعبانیه به ارائه گزارشی جامع پیرامون عملکرد سال گذشته شهرداری منطقه ۱۴ تهران و همچنین برنامه سال جاری شهرداری این منطقه پرداخت.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با اشاره به اهم پروژه های این منطقه در سال گذشته عنوان کرد:سالی که گذشت،سال بسیار مهمی در مدیریت شهری تهران و به طبع آن شهرداری منطقه ۱۴ بود. در سال ۱۳۹۶ توانستیم به رغم محدودیت ها و چالش های اعتباری و هزینه ای د ر ۷۶ پروژه شاخص این منطقه به پیشرفت و نتیجه قابل ملاحظه ای برسیم که تعیین تکلیف اراضی تاکسیرانی پس از ۲۰ سال، خرید و تحویل املاک مورد نیاز خط ۶ و ۷ مترو و تعیین تکلیف اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب،ساماندهی میادین و معابر خاص منطقه ۱۴، راه اندازی مرکز کارآفرینی بهاران، محوطه سازی بخشی از  ایستگاه مترو خط  ۶ و ۷، ساماندهی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی ،انجام قسمتی از  طرح تعریض خیابان کرمان، ساخت  اسکان کارگری نواحی ۴ و۵، تعریض بزرگراه بسیج ، احداث تجهیز مرمت و نگهداری شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی از نمونه مهم ترین این پروژه های در سال گذشته است.

حمیدی فراهانی با اشاره به پروژه های جدید مستمر و غیر مستمر منطقه ۱۴ تهران در سال ۹۷ عنوان کرد: در سال جاری ۶کدپروژه جدید مستمر و غیر مستمر در این منطقه تعریف شده است که می توان از احداث اسکان کارگری نواحی ۲ و ۳ ،عملیات ساماندهی ترافیکی محدوده حریم منطقه ۱۴ واحداث و توسعه فضای سبز بزرگراه امام علی(ع)  و ... بعنوان بخشی از این پروژه ها یاد کرد.

وی در خصوص پروژه های عمرانی منطقه  ۱۴ تهران در سال جاری یادآور شد :۶۷ پروژه شاخص  در سال ۹۷ برای این منطقه با اعتبار ابلاغی ۵۴.۵  میلیارد تومان تعریف شده است که شامل ۱۸ پروژه خدمات شهری و محیط زیست، ۲۰ پروژه ترافیک، ۹ پروژه فرهنگی و اجتماعی، ۱۹ پروژه عمرانی و یک کد پروژه شهرسازی می شود.

شهردار منطقه ۱۴ تهران از اصلاح سیستم شبکه آبیاری فضای سبز منطقه ، احداث پایانه ایستگاه بسیج در خط۷ مترو،احداث اسکان کارگری نواحی ۲ و ۳، احداث و بهره برداری فاز دو طرح تعریض بزرگراه بسیج – رحیمی،ساماندهی محور خاوران،ادامه تملک اراضی جهت  تعریض خیابان کرمان،نورپردازی بزرگراه شهید محلاتی،تکمیل و راه اندازی سرای محله تاکسیرانی،احداث پایانه تاکسی تقاطع محلاتی – نبرد واحداث مسیردوچرخه و فعال نمودن کلوپ دوچرخه سواربه عنوان مهم ترین برنامه های سال ۹۷ منطقه ۱۴ تهران نام برد.

در ادامه جلسه شهردار و رییس کمیته تدوین برنامه ۵ ساله سوم منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کمیته تخصصی تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری منطقه ۱۴ تهران عنوان کرد: این کمیته با هدف شناسائی چالش ها،ظرفیت ها و فرصت های منطقه ۱۴ تهران  در جهت تدوین گزارش های تخصصی و علمی خصوص تدوین برنامه ۵ ساله سوم منطقه ۱۴ تهران، مشارکت در تدوین اهداف و طرح ها و پروژه ها و خدمات شهرداری تهران در سطح منطقه و انجام سایر امور محوله از سوی دبیرخانه ستاد مرکزی تشکیل شده  با جدیت تمام در حال انجام وظیفه در جهت نیل سریع،علمی،دقیق و کارشناسی اهداف تعیین شده است.

وی ادامه داد : در راستای نیل به گزارشی دقیق،همه جانبه،علمی و کارشناسی  از شرایط و وضع موجود اقدام به تدوین پرسشنامه هایی کارشناسی شده بر پایه ظرفیت های مدیریت شهری در این منطقه شد که هدف از تدوین و تکمیل این پرسشنامه ها شناسایی و تحلیل عوامل منطقه­ای مؤثر بر مسائل شهر تهران و مسائل خاص این منطقه عنوان است.

حمیدی فراهانی ادامه داد: جلسات کارگروه تدوین برنامه ۵ ساله سوم این منطقه به طور منظم و با هم اندیشی تمامی صاحب نظران این عرصه به صورت مداوم در حال برگزاری است که امیدوارم نتیجه تلاش من و همکارانم در این کمیته توسعه پایدار در مقیاس منطقه محوری به معنای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عزیز،فهیم و انقلابی دارالمومنین شهر تهران باشد.

کد N1875095

وبگردی