آفتاب

بشار اسد 6 کشور را مسئول جنگ در سوریه دانست

بشار اسد 6 کشور را مسئول جنگ در سوریه دانست

ایرنا نوشت: 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه شش کشور از جمله دو کشور عربی را مسئول جنگ در سوریه خواند.

بشار اسد در گفت و گو با روزنامه یونانی کاتیمرنی گفت: فرانسه، انگلیس، آمریکا به همراه عربستان ، قطر و ترکیه به دلیل حمایت از تروریسم مسئولیت جنگ سوریه را برعهده دارند.
وی ادعای غربی ها را در باره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی صحنه سازی و یک بازی بسیار ابتدایی خواند و گفت که آنها در حالی که یکی از برگه های اصلی خود را در پی شکست تروریست ها در سوریه از دست داده بودند، با استفاده از این روش تنها می خواستند به ارتش سوریه حمله کنند.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز پنجشنبه با انتشار بخش هایی از مصاحبه بشار اسد با روزنامه یونانی نوشت، اسد اشاره کرد که سیاست اصلی کشورش در طول جنگ مبارزه با تروریسم و پاسخ به ابتکارات سیاسی ارائه شده توسط طرف های مختلف داخلی و خارجی و همچنین پاسخ به گفت و گو با همه طرف ها از جمله افراد مسلح و عقد مصالحه بوده است.
بشار اسد با تاکید بر این که حضور حتی یک نظامی ترک در خاک سوریه اشغالگری به حساب می آید اظهار کرد ، شما نخست باید با تروریست ها بجنگید و دوم این که وقتی شما کنترل بیشتر مناطق را به دست می گیرید باید با هر متجاوز و هر ارتشی چه ترکیه یا فرانسه و یا هر ارتش دیگری بجنگید زیرا آنان دشمن اند و تا زمانی که به طور غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند دشمن ما به حساب می آیند.
رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: اگر حمایت خارجی از تروریست ها قطع شود ، بازگرداندن ثبات در سوریه کمتر از یک سال طول خواهد کشید.
وی تاکید کرد: تنها ماموریت مهم آمریکا در سوریه حمایت بی چون و چرا از تروریست ها است.

2323

کد N1874832

وبگردی