آفتاب

گزارش لحظه به لحظه از درگیری‌ سوریه و رژیم صهیونیستی/ شلیک دست‌کم ۵۷ موشک به سرزمین‌های اشغالی

گزارش لحظه به لحظه از درگیری‌ سوریه و رژیم صهیونیستی/ شلیک دست‌کم ۵۷ موشک به سرزمین‌های اشغالی

توپخانه ارتش سوریه در پاسخ به حملات موشکی، چند مرکز نظامی صهیونیست ها را به شدت در جولان اشغالی هدف قرار داد و نیروهای متجاوز را غافلگیر کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ماجراجویی های خود در سوریه، لحظات اولیه روز پنج شنبه مواضع نیروهای سوری را در استان قنیطره از جمله شهر «البعث، خان ارنبه و...» هدف قرار دادند.

**در ادامه اخبار لحظه به لحظه این درگیری مخابره می‌شود:

۰۶:۴۵: براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان حملات ساعات گذشته رژیم صهیونیستی، دهها موشک توسط پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان شهرهای دمشق و قنیطره منهدم شد اما تعدادی از این موشک ها به یک انبار سلاح و سایت پدافند هوایی اصابت کردند.

۰۵:۴۵: یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: یک موشک دیگر صهیونیست ها در آسمان شهر حمص منهدم شد.

۰۵:۴۰: نیروهای پدافند هوایی ارتش سوریه درصدد بودند با موشک های S۲۰۰ یکی از جنگنده های رژیم صهیونیستی را در نزدیکی منطقه طبریا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دهند اما این موشک ها توسط سامانه های دفاعی صهیونیست ها رهگیری شدند.

۰۵:۳۷: رژیم صهیونیستی به شهرک نشین ها خود در نزدیکی مرزهای لبنان دستور داده تا مناطق را تخلیه کنند و به سمت پناهگاه ها حرکت کنند.

۰۵:۳۰: حملات خمپاره ای جبهه مقاومت علیه مواضع صهیونیست ها در جولان اشغالی دوباره از سر گرفته شد؛ مقامات رژیم صهیونیستی پناهگاه های «کریات و شمونا» را در منطقه «الجلیل» بر روی شهرک نشین ها باز کردند.

۰۵:۲۴: جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق «سعسع و الدریج» را در حومه شهر دمشق هدف قرار دادند؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی تلاش کردند پایگاه نظامی هنگ ۱۱۶ را هم در حومه شهر الضمیر هدف قرار دهند اما با واکنش به موقع پدافند هوایی موشک های شلیک شده در آسمان منهدم شدند.

۰۵:۱۰: حملات موشکی رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در شهر القصیر در استان حص ناکام ماند و پدافند هوایی توانست موشک های شلیک شده را در آسمان منهدم کند.

۰۵:۰۰براساس تازه ترین خبرها ۴ موشک دیگر صهیونیست ها درآسمان قلمون غربی منهدم شد.

 

جزئیات تجاوز نیمه‌شب اسراییل به خاک سوریه و پاسخ سوریه به این حملات

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: ارتش رژیم صهیونیستی در گام نخست مواضع ارتش سوریه را در استان قنیطره با شلیک موشک نشانه گرفت.

این منبع میدانی افزود: صهیونیست ها تصور می کردند نیروهای ارتش سوریه مانند گذشته به تجاوز نظامی آنان واکنش نمی دهند اما امشب محاسبات آنان اشتباه از آب درآمد و در جولان اشغالی غافلگیر شدند.


وی با بیان این که صهیونیست ها در حملات امشب واکنش قاطع ارتش سوریه را پیش بینی نکرده بودند، گفت: نیروهای سوری پس از چند ماه خویشتن داری، ضربه مهلکی را به صهیونیست ها وارد کردند که دیگر هیچ گاه فراموش نکنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: توپخانه ارتش سوریه در پاسخ به حملات موشکی، چند مرکز نظامی صهیونیست ها را به شدت در جولان اشغالی هدف قرار داد و نیروهای متجاوز را غافلگیر کرد.

به گزارش مشرق، پس از حملات توپخانه ای ارتش سوریه، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به پرواز درآمدند و ۴ موشک به سمت مناطق شمالی استان قنیطره و جنوب غرب استان دمشق شلیک کردند که پدافند هوایی سوریه تمامی موشک ها را در هوا منهدم کرد.


لاشه موشک منهدم‌شده اسراییل
همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی، یگان های موشکی ارتش سوریه، ۱۰ پایگاه نظامی حساس صهیونیست ها را در جولان اشغالی هدف قرار دادند تا معادلات میدانی در این محور به طور کامل تغییر کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حملات موشکی ارتش سوریه، پایگاه نظامی الکترونیکی و راداری، پایگاه نظامی سِری در مرز جولان، پایگاه بزرگ نظامی مخصوص شبکه‌های بی سیم، پایگاه بزرگ نظامی پارازیت راداری، رصدخانه یک واحد سلاح دقیق- پایگاه فرود بالگردهای نظامی، ستاد فرماندهی تیپ ۸۱۰، ستاد گردان نظامی صهیونیست ها در منطقه «هرمون» و مقر زمستانی واحد ویژه ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرارگرفته شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با حملات موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه، تمامی مناطق شمالی فلسطین اشغالی تخلیه شدند و شهرک نشینان به سمت پناهگاه ها یا حومه فرودگاه متواری شده اند و تاکنون آماری از تلفات صهیونیست ها منتشر نشده است.


این منبع میدانی واکنش نیروهای ارتش سوریه را پیام روشن برای صهیونیست ها توصیف کرد و گفت: صهیونیست ها اگر بخواهند به تجاوزگری های خود در سوریه ادامه دهند باید منتظر هدف قرار گرفتن شدن عمق سرزمین های اشغالی باشند؛ در لحظات اولیه حداقل ۵۷ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

براساس اعلام منابع میدانی، در حملات موشکی امشب ارتش سوریه، پایگاه ها و مقرهایی که صهیونیست ها برای جنگ آینده با جبهه مقاومت در مرزهای جولان پیش بینی کرده بودند به طور کامل منهدم شد؛ حملات موشکی ارتش سوریه به فرماندهی گروه هفتم (هنگ ۱۳۷) انجام شده است.

 یگان های ارتش سوریه در ادامه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «جبل الشیخ» در جولان اشغالی موشک باران کردند؛ همزمان پدافند هوایی هم موشک های صهیونیست ها را دوباره در جنوب غرب دمشق رهگیری و منهدم کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با حملات و تحرکات صهیونیست ها، گروه های تروریستی حملاتی را علیه نیروهای سوری در شهرک «الحضر» انجام دادند اما با واکنش قاطع نیروهای ارتش، دفاع مردمی و هنگ جولان سوریه ناکام ماندند و ۲۰ تن از عناصر خود را در جریان درگیری ها از دست دادند.

رژیم صهیونیستی همزمان با حملات تروریست ها، یک موشک زمین به زمین به سمت نیروهای سوری شلیک کرد که در نزدیکی شهرک «الحضر» اصابت کرد اما این اقدام هم نتوانست به تروریست ها برای پیشروی کمکی کند.

 برخی منابع خبری مدعی شدند که رژیم صهیونیستی به پایگاه گروه ۱۰ ارتش سوریه حمله موشکی کرده اما یک منبع میدانی با تکذیب این خبر گفت: حمله به این پایگاه نظامی گزارش نشده است.

این منبع میدانی افزود: رژیم صهیونیستی دقایقی قبل ۳ موشک به سمت منطقه «الکسوه» در حومه شهر دمشق شلیک کرد اما پدافند هوایی ارتش سوریه موشک ها را رهگیری و منهدم کرد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، صهیونیست ها دوباره چند موشک هم به سمت شهر «البعث» در استان قنیطره شلیک کردند اما پدافند هوایی ارتش سوریه توانست این موشک ها را رهگیری و منهدم کند.

رژیم صهیونیستی همچنین ارتفاع «القبع» را در نزدیکی شهرک «خان ارنبه» هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن ۲ تن از نیروهای ارتش سوریه شد.

به گزارش مشرق، خبرها حاکیست، جنگنده های رژیم صهیونیستی دقایقی قبل (ساعت ۰۴:۳۰ به وقت تهران) وارد آسمان استان دمشق و قنیطره شدند و در حال هدف قرار دادن مواضع نیروهای سوری هستند و در مقابل هم پدافند هوایی ارتش در حال پاسخگویی به این حملات است.

2323

کد N1874652

وبگردی