آفتاب

تاکید کرواسی بر لزوم اجرای برجام

تاکید کرواسی بر لزوم اجرای برجام

وزارت امور خارجه کرواسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همراه با شرکای خود در اتحادیه اروپا متعهد به توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه کرواسی آمده است: کرواسی از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق  برنامه هسته ای با ایران (برجام) متاسف است. کرواسی همراه با شرکای اروپایی در اتحادیه اروپا همچنان متعهد و بطور کامل پایبند اجرای موثر برجام است و انتظار دارد ایران به اجرا و تحقق تمام مسئولیت‌های قید شده در برجام ادامه دهد. ما خواهان گفت‌وگو با شرکای اتحادیه اروپا در خصوص شرایط جدید برای یک رویکرد مشترک هستیم.

در ادامه آمده است: برجام علاوه بر جنبه‌های امنیتی کلیدی، مدلی برای معماری عدم اشاعه سلاح‌های مخرب و امنیت و ثبات منطقه و اروپا،  برجام فضای جدیدی برای تقویت روابط با ایران را در بسیاری از حوزه‌ها ایجاد کرد و فرصت برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری به نفع شهروندان اتحادیه اروپا و ایران را ایجاد کرد. جمهوری کرواسی در این راستا بر لزوم تلاش برای حفظ فرصت‌های ارائه شده از طریق حفظ این توافقنامه و منافع اقتصادی، تجاری و کسب و کار تاکید می‌ورزد.

این بیانیه می‌افزاید: ایالات متحده آمریکا همچنان شریک و متحد ماست و ما انتظار داریم که با آنها درباره این موضوع و درباره مسائل دیگر که در راستای منافع مشترک است، گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام

کد N1874627

وبگردی