آفتاب

کره‌شمالی سه تبعه آمریکایی بازداشتی را آزاد کرد/ محل دیدار ترامپ و اون به زودی اعلام می‌شود

کره‌شمالی سه تبعه آمریکایی بازداشتی را آزاد کرد/ محل دیدار ترامپ و اون به زودی اعلام می‌شود

مهر نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد: مکان دیدار با رهبر کره‌شمالی راتا ۳ روز آینده اعلام می‌کنم.

وی افزود: می خواهم کار را تمام کنم. پاداشی که من در این خصوص می خواهم، پیروزی جهان است! نه حتی برای اینجا! در این دیدار خیلی چیزها می تواند اتفاق بیفتد؛ خیلی از اتفاقات خوب و خیلی از رویدادهای بد. از انجائیکه دو طرف خواستار مذاکره هستند، فکر می کنم که این نشست بسیار موفقیت آمیز باشد. به نظر من در نشست سران، فرصت خوبی است که به توافق بزرگی دست یابیم.

در همین حال ایرنا نوشت: در حالی که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پیونگ یانگ به سر می برد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور گفت که جزئیات دیدارش با رهبر کره شمالی تا 3 روز دیگر اعلام خواهد شد.

وی که پیش از دیدار کابینه با خبرنگاران سخن می گفت، احتمال لغو این دیدار را رد نکرد و گفت: گمان می کنم که هر دو طرف (واشنگتن و پیونگ یانگ) می خواهیم به توافقی برسیم.

وی تاکید کرد که این توافق می تواند توافقی موفقیت آمیز باشد و افزود: تلاش داریم توافقی خوب برای جهان داشته باشیم.

کره شمالی امروز چهارشنبه به دنبال سفر پمپئو به پیونگ یانگ، سه شهروند آمریکایی را که مدت ها در بازداشت و اردوگاه کار اجباری این کشور بودند، آزاد کرد.

ترامپ آزادی این افراد را مورد تایید قرار داده و افزوده که آنها در حال بازگشت به این کشور به همراه وزیر خارجه هستند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که آزادی این افراد نشانه خوبی از سوی کره شمالی قبل از دیدار سران دو کشور محسوب می شود و تاثیر بسزایی در گفت و گوهای آینده خواهد داشت.

نشست سران آمریکا و کره شمالی قرار است به زودی در سنگاپور برگزار شود.

کره جنوبی نیز از آزادی این افراد با انتشار یک بیانیه استقبال کرده و خواستار آن شده است که شش مبلغ کره ای که در آن کشور بازداشت هستند، نیز آزاد شوند.

کیم هاک سونگ'، 'تونی کیم' و 'کیم دونگ چول' سه شهروند آمریکایی هستند که اوایل ماه گذشته میلادی از اردوگاه کار خارج شده و چهارشنبه گذشته به یک هتل در حومه پیونگ یانگ منتقل شدند.

این سه نفر، متهم به جاسوسی، تلاش برای براندازی و اقدامات خصمانه علیه کره شمالی بودند و کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است مبلغانی از این کشور که در سال های 2013 و 2014 بازداشت شده اند از سوی پیونگ یانگ آزاد شوند.

5252

کد N1874587

وبگردی