آفتاب

هزار و 216 نفر از سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی استان آموزش‌های مهارتی دریافت کردند

هزار و 216 نفر از سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی استان آموزش‌های مهارتی دریافت کردند

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از برگزاری 94 هزار و 908 نفر- ساعت آموزش در یگان‌های نظامی و انتظامی این استان در راستای توانمندسازی سربازان وظیفه در سال    1396خبر داد.

خوش‌آیند با بیان اینکه این میزان آموزش برای یک هزار و 216 نفر از سربازان برگزار شده است، افزود: این آموزش‌ها در 36 دوره در قالب 31 حرفه و در رشته‌هایی همچون سرویس و نگهداری خودرو، کارگر عمومی برق ساختمان، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار تلفن همراه و... در واحدهای مرزبانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش استان خراسان جنوبی برگزار شد.

وی با مقایسه عملکرد آموزشی سال 1396 نسبت به سال 1395 در آموزش سربازان وظیفه تصریح کرد: در سال 1395 تعداد 302 نفر از سربازان در قالب 35 هزار و 563 نفر - ساعت از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند که این آمار در سال 1396 با افزایش 266 درصدی به یک هزار و 216 نفر، معادل 94 هزار و 908 نفر - ساعت رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی با اشاره به تجربیات و نظرسنجی‌های سال‌های گذشته و هماهنگی و جلسات متعدد با فرماندهان یگان‌های مورد نظر، گفت: برنامه‌ریزی دقیقی در راستای زمان‌بندی و تنوع مهارت‌ها در مقاطع مختلف سال برای سربازان انجام می‌شود که زمینه‌ساز استفاده بهینه آنها از طول مدت سربازی و دوره‌های مهارتی می‌شود.

خوش‌آیند با بیان اینکه آموزش در پادگان‌ها با هدف افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سربازان و در مسیر زمینه‌سازی برای اشتغال آنان پس از اتمام خدمت در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه می‌شود، اظهارداشت: پس از پایان دوره‌های مهارتی و انجام آزمون، گواهینامه مهارت به سربازان وظیفه اعطا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی همچنین، پادگان را بستر و فرصتی مناسب برای کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان دانست و گفت: باید در این فرصت با ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز، زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آنها را فراهم سازیم که این کار موجب توانمندسازی آنها برای ورود به بازار کار خواهد شد.

خوش‌آیند همچنین در تکمیل توضیح خود به انعقاد تفاهمی بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد برای مهارت‌افزایی و تسهیل اشتغال سربازان وظیفه نیروهای مسلح، سالانه 100 هزار نفر از سربازان در سطح کشور از آموزش‌های مهارتی برخوردار شوند.

وی با اظهار اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور فقدان مهارت در جوانان است که سبب افزایش بیکاری آنها پس از خدمت سربازی می‌شود، تصریح کرد: مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم کردن بسترهای ایجاد اشتغال و ورود نیروی جوان به دنیای کار با ارائه آموزش‌های مهارتی است.

کد N1874340

وبگردی