آفتاب

سندیکای کارگران صنعتی آلمان فراخوان اعتصاب داد/کارفرمایان به دنبال افزایش ساعات کار

سندیکای کارگران صنعتی آلمان فراخوان اعتصاب داد/کارفرمایان به دنبال افزایش ساعات کار

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سندیکای کارگران صنعتی آلمان (IG Metall) که قوی‌ترین سندیکای کارگری این کشور است، برای برگزاری یک اعتصاب بزرگ فراخوان داده است. از قرار معلوم مذاکره برای افزایش سطح دستمزدها و کاهش ساعات کار در روزهای پنجشنبه، به نتیجه نرسیده است.

«جورج هافمن» رئیس این سندیکا در رابطه با این فراخوان به رویترز گفته است: جنبش اعتراضی ما بسیار فراگیر است چراکه مذاکرات با کارفرمایان به نتیجه نرسیده است.

حدود ۴ میلیون کارگر عضو IG Metall هستند و پیوستن آنها به اعتصاب بسیاری از بخش‌ها را موقتا به تعطیلی می‌کشاند. این سندیکای کارگری همچنین به‌دنبال کاهش ساعت کار کارگرانی است که در خانه؛ کودک و مریض دارند و کسی را برای نگهداری آنها ندارند.

قرار است ساعت کار این کارگران که اکثرا زن هستند؛ از ۳۵ ساعت در هفته به ۲۸ ساعت کاهش یابد. با این حال کارفرمایان چنین استدلال می‌کنند که کارگران آلمانی همین حالا کمتر از سایر کارگران اتحادیه اروپا کار می‌کنند.

کارفرمایان تاکید دارند که اگر اقتصاد آلمان می‌خواهد برای خود در سطح اروپا مزیت رقابتی ایجاد کند باید ساعات کار را افزایش دهد. اتحادیه کارفرمایان صنعتی آلمان در این باره به رویترز گفته است: در بریتانیا کارگران  ۳۷ ساعت، در اسپانیا ۳۸ ساعت و در فرانسه حدود ۳۶ ساعت کار می‌کنند، اما آلمانی‌ها می‌خواهند کمتر کار کنند.

علاوه بر کارگران IG Metall قرار است که سندیکای کارگران صنایع شیمیایی و معدنی موسوم به  IG BCE قرار است که به این اعتصاب‌ها بپوندد.

کد N1874265

وبگردی