آفتاب

دنیا مردانگی مارا خواهد دید/ مرگ بر آمریکا یعنی استفاده نکردن از کالای آمریکایی

دنیا مردانگی مارا خواهد دید/ مرگ بر آمریکا یعنی استفاده نکردن از کالای آمریکایی

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فردین فرمند، نماینده مردم میانه در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی  گفت: بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان در همه جای کشور دیده می‌شود. اطمینان به آمریکا اشتباه بود. من ۱۷ سال در نیویورک اقامت داشتم. ما می‌خواستیم به دنیا ثابت کنیم که مرد عمل هستیم و می فهمیم معنی کمک چیست. اما آنها بدعهدی کردند. ما با گفت‌وگو با ۱+۵ خواهان اعتماد سازی در جامعه جهانی بودیم. هدف ما کمک به جامعه جهانی بود تا آنها قبول کنند که ما مسلمانان آدم‌های خوبی هستیم و روی حرف خود می ایستیم.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: ایران همیشه به قول و قرارهای خود پایبند بوده است. همین آمریکایی‌ها بودند که در خوابگاه دانشگاه نیویورک به من می‌گفتند که شما ایرانی‌ها به قانون احترام نمی‌گذارید. اما اکنون می‌گویم که این شمایید که دست می‌دهید هنوز دستتان از دست ما خارج نشده به هرچه قرار گذاشتید بی احترامی می‌کنید.

فرمند افزود: با خروج آمریکا از برجام حالا ۱+۴ شده‌ایم، اما بازهم دنیا مردانگی ما را خواهد دید. کسانی که فکر می‌کردید حتما باید با آمریکایی‌ها صحبت کنیم، ای کسانی که فکر می‌کنید از این مذاکرات نتیجه‌ای حاصل می‌شود اکنون راحت شدید؟ مرگ بر آمریکا یعنی مصرف کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به همین دلیل نباید از فرمایشات مقام معظم رهبری غافل شویم.

وی گفت: از مجلسی که امروز ساعت ۸:۲۰ به ۱۹۴ نماینده رسید، می‌خواهید اعتمادسازی کنید، شروع کنید! داریم چه می‌کنیم؟ آخرین رای گیری که انجام شد، بیشترین تعداد ۲۰۰ نفر بودند. ۲۹۰ نفر نمایندگان این ملت هستیم. مرگ بر آمریکا یعنی مجلس چابک، مرگ بر آمریکا یعنی رئیسش با هواپیمایی برود ویتنام که به زور با قرض بخریم؟ داستان ارز ۴۲۰۰ تومان چیست؟ مرگ بر آمریکا یعنی کسی به دنبال دلار نرود، دلار آمریکایی است. مرگ بر ‌آمریکا یعنی استفاده نکردن از کالای آمریکایی.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها ما را و اساس ما را نمی‌خواهند. فقط یک جمله می‌خواهم بگویم؛ آقای ترامپ ما راست قامتان تاریخیم.

کد N1874260

وبگردی